Mai Taniyama
Ghost Hunt

Cosplayer: FuriePhoenix

Variant: school uniform (ON HOLD!)

Status: Complete

Condition: Not Set

18th May 2012: SELLING THIS COSTUME I'm putting this costume up for sale, as Im in desperate need of money to pay off my holiday costs.

It will include:
- SHIRT
- WIG
- SHOES

i'm keeping the skirt as I may need it for another costume. If I dont need the skirt then I will include it- will let you know.

ASKING: £25 + postage postage could possibly be another £5 due to weight of shoes. I can bring to EXPO or LFCC as will be attending those events and it will save you on postage costs ^_^

Shirt is a size 10 if I'm right in remembering but it is rather generous so could fit a slim size 12 easily.
Shoes are a size 5

18th October 2010: SHOEEEESS!!! I found shoes!!!!! So I don't need to panic about this costume anymore, coz I finally say IT'S COMPLETE!!!

12th October 2010: Dye job = annoyance!!! So I've been tea dying the shirt over the last week, and I;ve done it twice and it is STILL really patchy in areas and I'm really unhappy with the result, the shade of colour is PERFECT, so i don't want to re dye it as it will end up too dark!

Does anyone have any ideas on what I can do to get rid of the really light patches on the main part of the shirt and on the sleeves??

I dont want to say "I wont do Mai" as well, I'm looking forward to becoming her and I've spent money on getting this done. So I'm pretty much clueless on what to do.

19th September 2010: Wig finally bought For the last 2-3 weeks I've been deliberating over which wig to buy for Mai, as her hair cut seems to change ever so slightly from pic to pic that I've seen and have as my ref pics.

I've been really picky over which one to buy especially as at the moment I cant spend loads of a wig for her (as I have yet to buy a black one for Kayako and body paint).

But I finally one of decent quality one for £8 so hopefully it will be as good when it arrives, as it does in the pics.

17th September 2010: Base shirt bought I got into Primark yesterday and managed to get a base white shirt for Mai.

All I gotta do now is add the black sailor thing onto the shirt and tea dye the shirt to make it cream.

Then it's a case of getting a wig and doing the white trim on the black bit and getting some very wide red ribbon to make the bow at the front of the shirt!

Luckily, I have spare knee high socks from my Moka cosplay and I think I still have the loafer shoes from that cosplay too which I can use for this one


InfiniteJester avatar

InfiniteJester - 21st August 2010
oo ghost hunt! i love this series :) i hope u have a naru to be all narcissitic ;)

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 21st August 2010
Unfortunately I dont have a Naru, but I'm currently re-watching Ghost Hunt which is what prompted me to want to cosplay her lol Dunno when I'll do her... maybe for October's expo?? It would be a relatively easy one to put together for it.

InfiniteJester avatar

InfiniteJester - 21st August 2010
the english dub cracked me up sooo much tho... mainly cos of our poor australian priest...

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 21st August 2010
omg yeah, I love the english dub coz it makes me giggle- everyone's voices are fine apart from Jon's auzzie accent.. its so bad its good lmao

InfiniteJester avatar

InfiniteJester - 21st August 2010
lmaoo yeahh i watched it first wit my friend and we were in fits o laughter... also cos he looks almost exactly like this chatacter from another anime called gundam wing...

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 22nd August 2010
oooh! I never noticed that before! (Probably because I havent watched Gundam for aaaaaaaaaaaaaaaaages! So long infact I dont remember it! lol)

Hannah-Kiwii avatar

Hannah-Kiwii - 26th September 2010
Oooo, Ghost Hunt Cosplay =D

This is awesome =)

Can't wait to see it finished =D

FruityKyuubi avatar

FruityKyuubi - 27th September 2010
Your going to be a Fantastic Mai, I cant wait to see it * adds to Watch list* yay ^0^

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 27th September 2010
Thank you FruityKyuubi!! I hope I do her justice.. only thing I wont have for this is brown contacts, as I dont have the cash for them.

Zelda avatar

Zelda - 27th September 2010
Aww wow the progress on this is looking epic ^^!!

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 27th September 2010
Thanks Kara!

DuskatNight avatar

DuskatNight - 29th September 2010
Honestly can't WAIT to see this. I have never seen a Ghost Hunt Cosplayer in my life! *bows*

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 29th September 2010
Aww thank you!! I must be one of the first ones then! At least for expo. XD! I cant wait to get it complete and do it! I'm curious for the response to see how many people will know it!

FruityKyuubi avatar

FruityKyuubi - 7th October 2010
The wig looks great, I cant wait *0*

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 7th October 2010
XD! Thanks! I need to do a second round of dying the shirt again, and seriously style that wig. I hate the way it is at the moment!

FusionRose avatar

FusionRose - 15th October 2010
Progress is looking amazing hun =] keep up the good work x.

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 15th October 2010
Thanks hun! I still need to find brown loafers for it haha and to style the wig haha

InfiniteJester avatar

InfiniteJester - 16th October 2010
lookin great!

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 16th October 2010
Thanks!! I really hope I can find some brown loafers now!

FruityKyuubi avatar

FruityKyuubi - 17th October 2010
Its looking so Awesome, The wig looks Fantastic great job ^0^

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 17th October 2010
Aww thank you!!

Nomes avatar

Nomes - 31st October 2010
I kept an eye out for you at Expo, but didn't see you. I'm sure your Mai kicked butt if the pics are anything to go by.

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 1st November 2010
aww thanks hun! Just uploaded a pic from expo of it all together. You wouldn't believe the guesses I had to whom I was lol. None of them were Mai though.. haha

FruityKyuubi avatar

FruityKyuubi - 11th November 2010
It looks INCREDIBLE *0*

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 11th November 2010
aww thank you so much!!!

FruityKyuubi avatar

FruityKyuubi - 20th August 2012
I want to steal you away! <3

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 20th August 2012
umm... thanks? LOL!