Abel Nightroad
Trinity Blood

Cosplayer: sjbonnar

Variant: Crusnik 20%

Status: Complete

Condition: Not Set

KitaCon 2010

12th March 2010: The Wig Styling Begins... Ok, started styling the wig. It's currently hanging upside down being hairsprayed and back-combed into submission LOL I pinned the bangs down as I want to keep those still and have started styling! This could be a long process LOL


Sephirayne avatar

Sephirayne - 22nd February 2010
Really looking forward to seeing this. Especially the scythe. I had great fun (and trouble) making mine so I'm in awe of anyone building it. :D

sjbonnar avatar

sjbonnar - 22nd February 2010
Yeah, I'm not gonna be building it though ^_^' The rather awesome juggern0ught is aiding me with this endeavour!

Mtani avatar

Mtani - 12th March 2010
LMAO! I feel sorry for the unsuspecting soul who walk in on that wig head in the ceiling! XD

Good luck styling it!

Zelda avatar

Zelda - 12th March 2010
oooooooooooh o.0, i can't wait to see this at kitacon ^^

Anggul avatar

Anggul - 12th March 2010
Good luck on the wig, it will be a crazy feat in wig-styling history!

Also good luck getting through doorways.

Littlegeeky avatar

Littlegeeky - 12th March 2010
The wig picture scares me even more when rotated XD
Good luck with it all hun, I'm sure you'll do it ^_^

Alias Cosplay avatar

Alias Cosplay - 12th March 2010
What products are you using on this?

sjbonnar avatar

sjbonnar - 12th March 2010
LMAO Thanks guys!

Alias: Using Tresemme freeze hold hairspray and Loreal Elnett Satin (Extra Strength) ^_^

Sephirayne avatar

Sephirayne - 21st March 2010
Tresemme is your friend ;)

Its the hair spray all Crusniks use, lol! (it certainally keep my Crusnikiness up all day. No wait,,,, that came out wrong O_O)

sjbonnar avatar

sjbonnar - 21st March 2010
Hehehehe it "came out" perfectly well ;-)

Freeze-Hold is what I've been attacking it with for days LOL Have emptied a full can into it now...Loreal Elnett Extra Strength might have to take over...LOL

Sephirayne avatar

Sephirayne - 21st March 2010
Lol! Interesting. My own hair only took about a quarter of a can. I guess wigs can be stubbon.

Its going to be awesome can't wait to see.

sjbonnar avatar

sjbonnar - 21st March 2010
I just hope I can get the wig to stay on my head properly! LOL

Mighty Odango avatar

Mighty Odango - 25th March 2010
That wig looks absolutely excellent!

Defrain avatar

Defrain - 25th March 2010
lol u actually taped it to the Celine

sjbonnar avatar

sjbonnar - 25th March 2010
Odango: Thanks hun, shame it failed on me last night :-( Gonna have...apply glue *gasps*

Defrain: LMAO It worked didn't it!? :-p

FairyPorchQueen avatar

FairyPorchQueen - 25th March 2010
omg epic gravity defying wig is epic! :O

sjbonnar avatar

sjbonnar - 25th March 2010
Aww hun, you like it? ^_^

FairyPorchQueen avatar

FairyPorchQueen - 25th March 2010
i do! its amazing how on earth is that even possible!?

sjbonnar avatar

sjbonnar - 25th March 2010
An awful lot of hairspray LMAO But...it's failed me now...gonna have to try and fix it tonight!

FairyPorchQueen avatar

FairyPorchQueen - 25th March 2010
oh nooo >__< that is enough to put you off a con :( all the best, i hope you can fix it!

Unknown member avatar

Anonymous - 25th March 2010
if you can try thinning the wig specially in the middle im making a huge sonic atm and in the middle of the spikes and the top to get the pointy look it just makes them alot lighter

Sephirayne avatar

Sephirayne - 25th March 2010
Wig is looking awesome.

I still can't get over that I managed to do that in my own hair XD XD

sjbonnar avatar

sjbonnar - 25th March 2010
Thanks hun, I think I've got it sorted now!

Flames: That sounds epic! I've kinda run out of time now, but what I've done is taken some wire (wire coat hangers FTW!) wrapped it around a headband, threaded it through the mesh cap and up into the hair. I then bought some spray-on UHU glue and went to town LOL

Sephi: I know! You're immense! I can't believe you managed that!

Sephirayne avatar

Sephirayne - 28th March 2010
I'm gald the plan worked. Really looking forward to seeing some pics.

Unknown member avatar

Anonymous - 29th March 2010
OMG your Abel was amazing i still want the scythe :}

Sephirayne avatar

Sephirayne - 29th March 2010
*is waiting in anticipation for some awesome pics of this*

sjbonnar avatar

sjbonnar - 30th March 2010
Thanks Em! I honestly hope he's up to your standards!

Cornish Pasty: thank you ^_^

AmethystEyes avatar

AmethystEyes - 30th March 2010
Awesome as always dude!

sjbonnar avatar

sjbonnar - 30th March 2010
Aww thanks Soph! You looked stunning pretty much all weekend too ^_^

FairyPorchQueen avatar

FairyPorchQueen - 30th March 2010
YEY! your hair stayed up ^___^ you look very cool, well done

MikeJenks avatar

MikeJenks - 30th March 2010
You looked AMAZING in this *w*
I was blown away by the detail :o

sjbonnar avatar

sjbonnar - 30th March 2010
It did indeed ^_^ I'm glad you liked it!

Aww, thanks Mike!

Sephirayne avatar

Sephirayne - 30th March 2010
Looked epic. You really did an awesome job. The hair worked realy well and the scythe was amazing.

Captain_Marvelous avatar

Captain_Marvelous - 30th March 2010
Like I said before how you got on the stage with the wig is nothing short of magic, you looked the part dude well done! :)

Inuyoku avatar

Inuyoku - 30th March 2010
That wig Sir, is a masterpiece:D Nice job looks awesome :)

Limegreenjelly avatar

Limegreenjelly - 30th March 2010
Looking good on stage well done ^^ wig is definately O_o awesome and HUGE!

leumas avatar

leumas - 30th March 2010
I'm glad you managed to sort the wig out in the end,and the weapon was awesome I love oversized weapons lol.Whole thing looked pretty good,even though I didn't know the character I could appreciate it

sjbonnar avatar

sjbonnar - 30th March 2010
Aww, thank you everyone! I really appreciate it! I wish the wig had stayed as good as it was first thing in the morning, I think the heat was starting to melt it a bit by the end!

I really appreciate it though ^_^

Ino avatar

Ino - 2nd April 2010
Like everyone else, I was in total awe of the hair. O_O Absolutely brilliant cosplay!

sjbonnar avatar

sjbonnar - 2nd April 2010
Aww thank you so much!

OrgXIII-Namine avatar

OrgXIII-Namine - 2nd April 2010
WOWIES~!!!

sjbonnar avatar

sjbonnar - 2nd April 2010
Thanks Nessie ^_^

nanahara avatar

nanahara - 10th April 2010
this was awsome man, the scythe was brilliant and the hair was epic XD

sjbonnar avatar

sjbonnar - 10th April 2010
Aww cheers mate ^_^

Unknown member avatar

Anonymous - 10th April 2010
Heeee The wig is just pure win XD Sooo glad I got to see this in person! Great cosplay~~~

sjbonnar avatar

sjbonnar - 10th April 2010
Aww thanks hun ^_^ It'll be improved for Expo!

- avatar

- - 30th June 2010
Wow great job with this, i'm sure i seen you at expo. With that big hair and all i don't think i could of missed you : )

Fantastic work <3

sjbonnar avatar

sjbonnar - 30th June 2010
Aww thank you very much ^_^

Raye-chan avatar

Raye-chan - 2nd July 2010
Kyah! Abel yay! That hair must have been so hard to do :)

sjbonnar avatar

sjbonnar - 3rd July 2010
It was a bit of a pain, but I'm glad you like it ^_^