Kotetsu T Kaburagi (Civilian Outfit) - Tiger and Bunny

Complete

London MCM Expo October 2011

Runner Up in Neo CosplayIdol Competition 2011 at London MCM Expo October 2011



Photos

 


Information

Costume comprises of the colour schemes found in multiple art workings and determined by the most nuetral.

Costume includes:

Newsboy Hat
Brown Wig
Tie
Green Oxford Collar Shirt
Two Tone WaistCoat
Brown Belt with Square buckle
Black/Blue Tinge Trousers
Two tone black and White Brogue Shoes
Beaded Bracelt
Communicator Green Tinge
Leather strapped Watch

All Modified by myself


Comments

Captain_Marvelous posted on 2 September, 2011 - 13:39
Agh a fellow would be Kotetsu! good luck dude!

Manticore posted on 2 September, 2011 - 13:44
Lol hahah Yeah! He's coming out Both forms for Amecon 2012 Hopefully!

Captain_Marvelous posted on 2 September, 2011 - 14:09
Thats a big plan, look forward to seeing it, im must doing the civilian form for fushi XD

Manticore posted on 2 September, 2011 - 14:13
Well I'm doing Both as a Matter of Fact, Friday will be the Unarmoured Version, Saturday Armoured for the Masq (Hopefully for Eurocosplay if May doesn't go well) And I'm hoping to make it all glow =D

Captain_Marvelous posted on 2 September, 2011 - 15:50
Lots and lots of el wire ^^

Manticore posted on 2 September, 2011 - 17:23
Lol Going a little more simpler than that. Box lights =D

Captain_Marvelous posted on 2 September, 2011 - 19:47
Intresting ^^ I look forward to how that turns out.

Demented Kid posted on 7 September, 2011 - 14:28
Yaaay more Tiger and Bunny Cosplayers! You're gonna look fantastic as Kotetsu~ Cant wait to see XD

Manticore posted on 7 September, 2011 - 18:50
Well if you're lucky enough you might see Topmag Version of Wild Tiger just for Lunatic.. When dyou plan on doing this?

sarmander posted on 7 September, 2011 - 21:48
Why do I get the feeling that you're going to be an epic Kotetsu? XD I won't be around for Ame but gosh, I do hope I get the chance to see you some other time! (Especially if I happen to be Ivan at the time, de gosaru~! XD )

Manticore posted on 7 September, 2011 - 22:52
Well I'm going to try and bring him to Expo, once he's done. He's practically there, I've to buy Wig, Shoes (which are so Awesome) and Mod a Jacket...ok so I have alot to do, but in all fairness.. I'll get him done...

Ino posted on 8 September, 2011 - 01:43
Whooo! You're gonna rock dude :D :D

DizzieDee posted on 9 September, 2011 - 17:08
yup yup yup if I see this at expo I will demand a picture :3 it's going to be awesome!

Manticore posted on 10 September, 2011 - 15:59
Thanks lol I've been walking around London in this beard and it feels great. So need the wig though until the hair comes

Freyarule posted on 15 September, 2011 - 08:19
Uwaaaah Tiger! You'll be perfect for him!!

Saffron posted on 20 September, 2011 - 00:18
I'm liking the beard! :D

JustPeachy posted on 30 September, 2011 - 23:10
I can't wait to see this finished, you're gonna look great :D

Pandora-Chi posted on 1 October, 2011 - 03:00
OMG! I love the shoes! and the beard test looks so good!! You'll look great as Kotetsu!! <3

Manticore posted on 1 October, 2011 - 08:51
Hehehe it's funny that you like the shoes because I put it on FB and everyone majority on the vote that the shoes were fugly and needed burning lol. I love then though. Need to modify a section but it should be all good =D Tie and Hat and shoes is getting done soon. Waiscoat is there, Shirt Needs dying, bracelets being made and ...a Wig..need a wig ;_;

MangaChild posted on 5 October, 2011 - 17:05
looking good :)

My__RoadOfBlood posted on 5 October, 2011 - 22:34
Oh man you suit him so much! <3

Manticore posted on 5 October, 2011 - 23:16
OMFGYOUDIDNOTJUSTCOMMENTONMYWALLTHISISOAWSOME! Thank you! Thank you! Mangachild and MROB! Thank you! Thats made my day!

KuroStylr posted on 7 October, 2011 - 23:12
Looks awesome! Such a great kotetsu!

Elle posted on 8 October, 2011 - 04:59
Cute shoes.

Manticore posted on 8 October, 2011 - 07:33
Thanks guys! The hair needs working but it's all good =D

Leolarua posted on 8 October, 2011 - 12:38
looks good so far :)

Manticore posted on 11 October, 2011 - 12:48
Thanks honey, It's all assembled, just waiting on Expo for this now =D

Exelia posted on 23 November, 2011 - 22:24
Oh goodness, is that actual facial hair?! This looks fabulous :'D

Manticore posted on 23 November, 2011 - 23:42
Yup, Like a True Kotetsu Lover would do. Thank you so much!

Tsupo posted on 3 February, 2012 - 12:33
Wow, you look perfect as Kotetsu!! I hope I can get Origami Cyclone done this year :]

Manticore posted on 3 February, 2012 - 19:42
OMG Lettie!... Thank you <3 Lol well I plan on doing Wild Tiger... Gimme a shout if you do Ivan or Cyclone

Progress Journal

5th October 2011

Most of it done

Just need the Bangle and Watch, Hat and Wig to do.

Full Demo of it is here

http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150851179070577&saved

28th September 2011

Stuff stuff stuff!

So far I've managed to acquire the Waistcoat, the Shoes and The Hat. I'll be dying the shirt myself and making the Tie, Bracelets and communicative but the one thing I really need..well two of them- is the contacts and the wig...god I wish I had them right now.