black star - Soul Eater



Photos

 


Information

i loved black star the second i saw him so i thought that i would cosplay him

will be wearing at
midlands mcm expo 2012
birmgham expo 2012 - sunday -to go with xxotakuchiceexx's maka
alcon 2012 to go with uber1337 spirit
Birmingham cosplay meet october 2012

will be doing enchanted sword mode version for MCM May 2013 and May 2014

Comments

Puppykitten14 posted on 9 February, 2012 - 22:56
your wig is perfect, And progress is awesome, cant wait to see this :D

dan-dan posted on 10 February, 2012 - 14:26
thank you i didnt think i would suit black star or that i would get this costume right :)

Puppykitten14 posted on 14 February, 2012 - 22:15
your weapons are perfect!! <3

dan-dan posted on 15 February, 2012 - 21:27
thank you :) its only made out of cardboard and loads of paint

cowiee posted on 28 February, 2012 - 11:13
Yeah blackstar alright!

shadowsora posted on 10 March, 2012 - 22:55
:D the wig is amazing! and so are the weapons! when I saw this I literally squealed from happiness :D I can't wait to see you there!

dan-dan posted on 11 March, 2012 - 11:07
lolz thanks im gonna be there on the sunday as im entering the masqurade with him

NaRuToDarKsIdE posted on 16 March, 2012 - 22:12
your blackstar is awesome! i especially love your weapons! i love blackstar! ^_^

dan-dan posted on 17 March, 2012 - 19:15
thank you dude :)

shadowsora posted on 1 April, 2012 - 16:51
:D I saw you today in the masquerade, it was an amazing cosplay~!

dan-dan posted on 1 April, 2012 - 18:10
thanks

cosplaymatt1 posted on 29 April, 2012 - 19:22
awsome another black star fan . and cosplayer of him . i cosplayed him at hyper japan spring 2012 and mcm london october 2011 expos looks great . you should check out my costume some time :D any comments / improvment idears welcome.

Carmina posted on 25 October, 2012 - 14:35
Awesome Blackstar! Liking how you've made Tsubaki.

dan-dan posted on 25 October, 2012 - 14:49
Thanks unfortunatly tsubaki is ruined now I'm gonna redo her out if wood if I can :)

KC-HOME posted on 2 March, 2013 - 22:24
I really like this one because the wig styling is really good :DDD !! black star's haircolour is also something not everyone can wear but I think it suits you really well because you've got a bright skincolour ~ which goes good with "iceblue-greenish" (XD yeah!!)~ :DDD ♥ I like it ♥

dan-dan posted on 2 March, 2013 - 22:45
omg thank u this comment means so much to me yeah im not good with my skin colour i rarely tan and if i do i burn im just regretting the day i gotta wash this wig <3

blissfulbanana posted on 8 March, 2013 - 01:24
I really like the wig and you suit the character really well =3

KiraraYumi posted on 8 March, 2013 - 20:51
You look really awesome as Black Star! Love the wig! x3

Deathblow_Prime posted on 14 March, 2013 - 22:34
Love this! You did a great job :)

Varia posted on 19 March, 2013 - 22:34
You really suit the guy

dan-dan posted on 20 March, 2013 - 20:49
thank u so much guys <3

PandoraCaitiff posted on 24 March, 2013 - 08:16
Looks great and really suits you. Looks like you had fun with this one :)

awesomeblossom posted on 25 April, 2013 - 17:30
Wow you look great!!

FlyingMammal posted on 31 May, 2013 - 09:07
love your blackstar, but you know that. really suits you and can't wait to get photos with you

To-Do List

We're very sorry, but we've temporarily disabled this feature while we fix some bugs. Thank you for your patience.

Shopping List

We're very sorry, but we've temporarily disabled this feature while we fix some bugs. Thank you for your patience.

Progress Journal

23rd April 2013

enchanted sword make up

did a quick make up test for the enchantes sword mode version im gonna do it better i just wanted to make sure it kinda got the idea
im gonna figure out the wig again since i have worn this for ages and i dont know what i did to it :P
i also have the sword as well

23rd February 2012

midlands mcm expo and re-do for brum expo

midlands was amazing im in love with this costume buuuuuuuuuut......
as im gonna be doing this for the brimngham expo i have to change a lot of it as it was kinda falling apart
gloves - need to pleat them as they were ripping apart
top - need to pleat the grey bit as it was ripping as well
star on arm - gonna buy black eyeliner for this as the one i had was grey and my mom left it at the hotel room cause i was joking and said that i didnt need it
belt gonna re sew a button on the belt bit as my mom did it in the darker grey cotton and didnt realise until we were at the expo

got time to do it so not paniking

15th February 2012

finally done

im finally done thank god

gonna re-do some bits after the expo for birmingham expo and may expo but i think it will do for now

9th February 2012

suprise boot completion

got home from college yesturday and found that my mom finished the rest of my boots
i love her sooooo much

27th January 2012

gloves

done the gloves but have made a slight error on them as i made them both right handed the pic should be eaiser to explain
may re-do if i have the time but it not really bovering me

27th January 2012

trousers done

done the trousers
all that i have to do on the top is sew the grey bit on it but im gonna do the gloves and the boots first
starting to come together now :)