Tifa
final fantasy 7

Cosplayer: J-Po

Variant: original / dissidia

Status: Complete

Condition: Not Set

Watch on Youtube

AyaCon 2013

27th January 2011: noooooo i was just moving my tifa cosplay to a safer place and pop the braces ripped :( so i need new braces, but i coudnt find the place i bought the last ones from more ebay search or hoping my charity shop gets some in

17th January 2011: complete solast night i worked on ithe gloves thought yea just cut the finger tips off and turn under the end, well noooooo not that easy the stitching gloves came apart :( so i had to basically resow the gloves together lol but anyway the outfit is complete with arm guard however i looked at my foot guard after the photos i did and some of it has fallen off :( so ill fix that another day but ts done now lol

10th January 2011: new wig :D :D so after the lovely fusionrose helped me with my new wig it arrived im so thankful to fusionrose for teling me where she got her wig cos its well amazing :D :D so praise be to her :D *bows down*

im not gonna spam with more pics untill i sort my gloves out

16th December 2010: wig... jealousy lol my wigs average and i saw fusionrose's wig and i waa like omg thats beautiful i want, so well the kind lady she is sent me the link however i dont think i coul manage the length she has so ill be getting the shorter one after xmas, i really wanna thank her for sending me the link cos she is ace face :D so yea gloves and a new wig which would be great for garnet anyway :D :D

30th November 2010: finally i really did give up on finding boots on ebay that were a good price, so i bought black ones from charity shop and bought some red paint that works well on dark materials. we shall see if it lasts lol

also made the arm warmers my secret way so yeeey, just to alter top and find some red gloves

17th November 2010: :( im having so much trouble finding boots this is not fair :(

13th November 2010: top got so yea the advice the lovely CharlieDoryRose gave me wa to buy a top too big then edit it, well i bought the top it was ment to be a bigger size and well they sent me a size smaller than even me lol anyway its stretchy enough so itsnot too bad, been hemmed and i dont know wether to leave the short sleeves or get rid hmmmmm

9th November 2010: help from an ace cosplayer so i was there like omg how do i make this top i know ill ask a cosplayer my victim CharlieDoryRose. she is amazing i will use all her advice to make an ace top. I do have to say she is amazingly helpful and i am just so greatful :D

5th November 2010: the start costume looks simple enough however how do i make my boobs grow lmao


Solarista avatar

Solarista - 6th November 2010
Yay, Tifa and Yuffie!

J-Po avatar

J-Po - 6th November 2010
yeeeeeeey lots of fun times :D

Solarista avatar

Solarista - 6th November 2010
"the start (Posted 5th November 2010)

costume looks simple enough however how do i make my boobs grow lmao"

The exact reason why i can't cosplay Tsunade...

J-Po avatar

J-Po - 6th November 2010
im sure i will find a way an tell u lol

Megitymeg avatar

Megitymeg - 6th November 2010
Oh hell yes!!! So happy you're actually going to do this :D

J-Po avatar

J-Po - 6th November 2010
we have the full set of pics i now demand a pictures of us all lol

Solarista avatar

Solarista - 6th November 2010
Oh please do tell me how to grow them XD.

CharlieDoryRose avatar

CharlieDoryRose - 9th November 2010
I'm sure this will look amazing!! When you do it we should get pics together. :D

FusionRose avatar

FusionRose - 9th November 2010
You're going to look so amazing as Tifa hun =D Really looking forward to seeing this when it's finished ^_^ x.

J-Po avatar

J-Po - 9th November 2010
hahaha a pic togther would be great an not great you will thus see how small my boobies are lmao

and awww thank you fusion rose :D i cant wait till may to see you all :D

Megitymeg avatar

Megitymeg - 13th November 2010
This looks brilliant! And the boob thing is not an issue here lol, you make an awesome tifa!

FusionRose avatar

FusionRose - 13th November 2010
Love the progress hun, you were made to cosplay tifa just as much as you were made to cosplay yuna ^_^ well actually, i love all your cosplays lol xD x.

J-Po avatar

J-Po - 13th November 2010
hahaha ta megan :P

aww emz i just love you and your cosplays i cant wait till next year :D

ryaoki avatar

ryaoki - 13th November 2010
Damn you look good!

Bambi. avatar

Bambi. - 13th November 2010
lovelovelovelove! :D
I want my Yuffie done now! >.< LOL

Solarista avatar

Solarista - 13th November 2010
AWWWW you look so pretty and clearly can fill her out better then i could.

nanahara avatar

nanahara - 13th November 2010
looking damn good ^^, can't wait to see this in person

Solarista avatar

Solarista - 13th November 2010
I kinda like the sleeves, dunno why.

J-Po avatar

J-Po - 13th November 2010
yea i was like i quite like the little sleeves it looks cuter lol hmmmmmm :P and fill her out its all aboutthe stance lol

Solarista avatar

Solarista - 13th November 2010
sure sure -.-, they're clearly bigger than mine 8<.

Solarista avatar

Solarista - 13th November 2010
sure sure -.-, they're clearly bigger than mine 8<.

J-Po avatar

J-Po - 13th November 2010
boobs meh your going to be the coolist female character from ff7 :D

Solarista avatar

Solarista - 13th November 2010
xD it'll probably be crappy LOL xD, but i'm gonna try anyway xD.

J-Po avatar

J-Po - 14th November 2010
you will be ace face.... ace face is the highest form of praise from me :D :D :P

Solarista avatar

Solarista - 14th November 2010
XD, thanks!

JakeX avatar

JakeX - 14th November 2010
daymn!!!
dat Tifa! xD

Freyarule avatar

Freyarule - 14th November 2010
When God grants you boobs, you cosplay as Tifa |3

This looks really awesome >w<

PapercutPerfect avatar

PapercutPerfect - 14th November 2010
*totally didn't just drool a bit*
<__<
You look awesommmmme! I wish you'd worn this in October so I could of gotten some pics with you!
Can't wait to see it!

My__RoadOfBlood avatar

My__RoadOfBlood - 14th November 2010
This is looking amazing!
You really suit Tifa

J-Po avatar

J-Po - 14th November 2010
aww thank you guys i hope it turns out right hmmmmm cant seem to find red boots or red gloves this isnt good :(

- avatar

- - 17th November 2010
You really suit her. :)

J-Po avatar

J-Po - 17th November 2010
aww thank yoooou

Kad'tor avatar

Kad'tor - 17th November 2010
awesome tifa hope i get to to see it in person in may probably one of the best i've seen

J-Po avatar

J-Po - 18th November 2010
thank you for the compliment its made me blush lol

Kad'tor avatar

Kad'tor - 18th November 2010
aww sorry i didn't mean to make you blush though the thought of a blushing tifa is kinda cute

J-Po avatar

J-Po - 18th November 2010
yea im bad at taking compliments its realy nice to hear them but i dont belive them i think your all being dead nice to not hurt my feelings lol

Kad'tor avatar

Kad'tor - 18th November 2010
umm well i can't speak for anyone else but i always tell people the truth about their cosplays its a curse really

Dark_Angel_15 avatar

Dark_Angel_15 - 21st November 2010
Awesome Tifa!

J-Po avatar

J-Po - 21st November 2010
thnak yoou

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 24th November 2010
This is looking fantastic!!! I'll have to look out for you in may to take a couple of photos. I'm hoping to be bringing my pro camera so i can take decent shots lol

FusionRose avatar

FusionRose - 24th November 2010
The wig is amazing hun, you look awesome as tifa =D x.

J-Po avatar

J-Po - 24th November 2010
i think we are all going to look amazing fusion get your stuff and get some picys and furie you cant have a tifa planned you must do

ooooo how ace would it be to try and break a world record of having the most tifas in once place :D

Megitymeg avatar

Megitymeg - 25th November 2010
haha sounds ace, i'll have to do a tifa too lol!

but the wig and costume looks epic,you make an aceface tifa!

J-Po avatar

J-Po - 25th November 2010
get it up and planned megan :D im thinking this would be an ace face idea :D

Megitymeg avatar

Megitymeg - 25th November 2010
i'll put tifa in planned then hahaha

PapercutPerfect avatar

PapercutPerfect - 28th November 2010
Is there ANY FF girl you don't look amazing as?!
(Answer NO)
Fantabulous Tifa, honey! <3

J-Po avatar

J-Po - 28th November 2010
aww your so sweet to me aint ya lol i dont think i can do rikku lol there we got an ff girl i cant do lmao

- avatar

- - 30th November 2010
Great progress is great. you really suit her :)

J-Po avatar

J-Po - 30th November 2010
tehehehe thank you very much :D

Bambi. avatar

Bambi. - 30th November 2010
Boots look fab hun :) Good job!

FusionRose avatar

FusionRose - 30th November 2010
Boots look awesome hun =] x.

J-Po avatar

J-Po - 30th November 2010
thanks guys :D :D

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 13th December 2010
you make such an epic Tifa!!!!!

J-Po avatar

J-Po - 14th December 2010
aww thank you :)

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 14th December 2010
I just noticed your reply to my first comment I made ages ago on this XD I have AC Tifa complete.. just not game version tifa... but one day I will actually do game tifa!!

J-Po avatar

J-Po - 15th December 2010
oh yesh i think it wold be ace to do a tifa world record in october :P

Sephirayne avatar

Sephirayne - 16th December 2010
Awesome Tifa. Great job on her. Looking the part ;)

FusionRose avatar

FusionRose - 16th December 2010
Nawwwwwww thank you sweetie ^_^ With the wig being Garnet's though, i always saw Garnet having brown hair xD If you want i know a perfect long dark brown wig you could have for Garnet? xD x.

J-Po avatar

J-Po - 17th December 2010
yea i couldnt decided if it was blk or brown an people told me blk but i trust your wisdom plus i know brown suits me better i think you are my wig mister lmao ill prob buy it on your recommendation as long as its not too long i dont know how you manage with your tifa one its like beyond epicness lol :P

FusionRose avatar

FusionRose - 17th December 2010
Looool xD I'm not that wise but i'm a bit obsessed with IX lol =P I'll send you a pm with teh link =D With long wigs you really have to take care of them coz they got knotty really easily lol =P But you could always cut it shorter? I dunno lol. I'm adding another extension to my Tifa wig though so i can make the dolphin tail and it can be thiiick xD I think i'm insane lool x.

J-Po avatar

J-Po - 17th December 2010
tehehe your like the wig goddess :D well i will now ask you if i have problems with my dagger :D

FusionRose avatar

FusionRose - 17th December 2010
Woo Wig Goddess is now meh official title xDD Okies hun =] i'm happy to held yeh =D x.

J-Po avatar

J-Po - 17th December 2010
you so lovelyyyyyyy :D

FusionRose avatar

FusionRose - 17th December 2010
Ooooo the shoe guard looks awesome =D x.

Numta avatar

Numta - 18th December 2010
I concur the shoe guard looks epic!!

ryaoki avatar

ryaoki - 10th January 2011
ahhhhhh...sexy =3

Mangamad avatar

Mangamad - 12th January 2011
Coolness of Tifa cosplay. ^o^b

BabemRoze avatar

BabemRoze - 17th January 2011
You look amazing =D! x

FusionRose avatar

FusionRose - 17th January 2011
its peeerfect! =D Well done hun you make such an amazing Tifa =D x.

PapercutPerfect avatar

PapercutPerfect - 17th January 2011
Looks soooo FAAAAH-bulous dahling!

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 17th January 2011
oh my gosh!! You make such an amazing Tifa!!!!

Megitymeg avatar

Megitymeg - 17th January 2011
OMG I love this!!! One of the best Tifa cosplays I have ever seen!

J-Po avatar

J-Po - 17th January 2011
guys you make me blush thank yooooou :D

Bambi. avatar

Bambi. - 18th January 2011
You look so awesome babes! Really suits you!
You badass girl you! <3

Numta avatar

Numta - 18th January 2011
Looks epic!!

WELL DONE!

You really suit Tifa! ^_^

J-Po avatar

J-Po - 18th January 2011
love you to bambi you angel you lol and numta epic lol fank you i would really say that, but :D :D

SamanthaKaiba avatar

SamanthaKaiba - 19th January 2011
you look so cool ^_^ I like it nice job

Bambi. avatar

Bambi. - 19th January 2011
I really want Yuffie doing! Damn you girl! haha

J-Po avatar

J-Po - 20th January 2011
aww thank you rinoa and bambi yet it done i love yuffie she is soooo coool :D

Raye-chan avatar

Raye-chan - 20th January 2011
Lovely Tifa ^_^ Well done with those boots! They look great :)

J-Po avatar

J-Po - 21st January 2011
aww thank you, the boots was the easiest part of costume and really cheap :D

Quinzel avatar

Quinzel - 28th January 2011
Yay! I can't even begin to describe how great it is to see a non-AC Tifa! You look great as her :). Awesome job!

J-Po avatar

J-Po - 28th January 2011
thank you :D :D tehehe glad you liked it :D

Unknown member avatar

Anonymous - 29th January 2011
you make a beautiful Tifa <3

J-Po avatar

J-Po - 30th January 2011
fank you tehehe :D :D

FairyPorchQueen avatar

FairyPorchQueen - 31st January 2011
You make an amazing Tifa! XD cant wait to see this at expo!

J-Po avatar

J-Po - 31st January 2011
aww :D yours was amazing too im hoping to get al tifas together at october expo to get a Guinness world record :P most of one game character cosplayed in one place :D

Unknown member avatar

Anonymous - 6th February 2011
Looking awesome! See you around at Expo

J-Po avatar

J-Po - 9th February 2011
thank you:D you may see me you may not im like a ninja around that place i love all the stalls

sjbonnar avatar

sjbonnar - 19th May 2011
This looks awesome ^_^

J-Po avatar

J-Po - 19th May 2011
i hope to get some better pics out and about at expo :D

FuriePhoenix avatar

FuriePhoenix - 31st May 2011
loved your tifa

SamanthaKaiba avatar

SamanthaKaiba - 23rd August 2011
Awesome Tifa and great picture with you behind the bar...awesome

CrystalNeko avatar

CrystalNeko - 23rd August 2011
Ahaha, I love that the bartenders let you get a picture behind the bar! That's awesome :'D
Great Tifa cosplay!

FusionRose avatar

FusionRose - 1st November 2011
If you do this saturday night of kita and join our avalanche group we will have everyone =O Please join us =[ x.

J-Po avatar

J-Po - 1st November 2011
why not i want to get a better bar pic anyway one where i dont look grumpy lmao

FusionRose avatar

FusionRose - 1st November 2011
Yaaaay love you! <3 x.

nanahara avatar

nanahara - 9th November 2011
was hoping you'd be part of the Avalanche group ^^, cause you really do make an awsome Tifa XD

DefineImagineMJ avatar

DefineImagineMJ - 9th November 2011
Awesome Jac! Great that you got the bar shot too, that's brilliant.

FusionRose avatar

FusionRose - 9th November 2011
100th comment! rawrrr xD Sorry i had too lol. Can't wait for avalanche goodness at kita! x.

Unknown member avatar

Anonymous - 13th November 2011
You are so pretty, and talented!