Millia Rage - RETIRED (Default) - Guilty Gear X2



Photos

 


Information

RETIRED

Hopefully wearing this to Hyper Japan... if my wig comes in time... If not I will be wearing it to the Cosplay Fever launch on the 21st =)

I just have a few bits to tidy up cos I suck at sleeves and I need to add the ruffled sleeves as well >.<

UPDATE 3/12/10: May be wearing this to Kita if May fails (which I have a feeling it might! :/ Got a few things to change like hairband, sleeves and my chunky muscle legs >.< Not happy!

Comments

callmemilo posted on 25 September, 2010 - 20:22
hehe very cool

nanahara posted on 25 September, 2010 - 20:57
this looks great on you, I hope your wig arrives for you in time ^^

Captain_Marvelous posted on 26 September, 2010 - 15:18
Look forward to seeing the wig! what devil will you make a deal with to get that one done O_O its...so....big!

Runeckles posted on 27 September, 2010 - 00:08
Oh wow hun it looks amazing 8D

.neverbell posted on 29 September, 2010 - 20:05
i f'ing knew it you totally suit this costume! =)

SarahSaiyan posted on 29 September, 2010 - 20:07
looks win so far love, shall be super epic :) btw, your icon for this costumes makes me lol ^^

Bambi. posted on 29 September, 2010 - 20:08
hehe Nat <3 I did this for you missy! No lie! Will get proper photos for you this weekend ;) hehe Miss you!

nanahara posted on 29 September, 2010 - 20:11
glad your wig arrived ^^, you look awsome

majinmarron posted on 30 September, 2010 - 06:56
you look great sweets ! :3 and long wigs are a pain in zi bum XD i reccomend having a brush with you at all times XD

Bambi. posted on 30 September, 2010 - 10:02
Thanks for the advice hun. hehe I'll definately bear that in mind <3

HotshotShan posted on 30 September, 2010 - 10:25
Oh this will be so awesome :)

Sillabub posted on 12 October, 2010 - 22:08
Wow! Nice job! :D

cowiee posted on 12 October, 2010 - 22:09
This is amazing! You look amazing!

Ranma1-2 posted on 12 October, 2010 - 22:52
Oh my gosh that's the longest wig I've Ever seen ^_^ So what made this uncomfortable to wear, hun? :S

Bambi. posted on 13 October, 2010 - 07:48
51inches of pure loveliness.. Until I took it out the pakcaging ¬¬ Its not really uncomfortable... more annoying cos it tangles sooooo easily :@ xD

Ranma1-2 posted on 13 October, 2010 - 13:07
Mind you like I say.. it is THE longest wig I have eva seen ..in the whole history of cosplay. :P An the tangling makes sense cuz even Sailor Moon pig tails are notorious for tangling. I don't know if there is anything that can be done. I ordered a bottle of wig de-tangler for one of mine which needs some tlc. I think this stuff must be coming over via rowing boat courier or something from China..cuz I ordered it over a week ago! :D If it works I'll let you know.

Bambi. posted on 13 October, 2010 - 14:44
Oooo thanks Steve! You're a star thank you! Damn them rowing boats!! xD

Storme posted on 22 October, 2010 - 12:42
Your wig is so epic, and you looked fabulous yesterday!

Bambi. posted on 22 October, 2010 - 13:13
HAHAHA it was a right mess when I got home! *Angerily throws wig in bag!* Was great to see you again! Thanks babes! <3

cowiee posted on 2 December, 2010 - 23:36
Again, intense photos!

Ranma1-2 posted on 3 December, 2010 - 11:42
Nice new pic from Cos Fever. ^_^ Oh the rowing boat finally made it across to deliver my package AFTER I complained! And...I think I got duped by a Chinese seller :/ cuz the lil plastic bottle of wig 'de-tangler' seems EXACTLY like water. grrrrr :(

eternal_aranel posted on 3 December, 2010 - 11:50
Yay! :D

Bambi. posted on 3 December, 2010 - 12:10
@Stripey: Weeee thank you :) Love this shot! Yay Rob! Was soooo funny getting these pics done! xD Ramna: OMG no way! Thats awful! You poor thing :( Hope you didnt waste too much money! D: Enternal: GG times is soooo on! I just hope I can get May done cos Millia was such a b**** with that wig >.< xD

Ranma1-2 posted on 3 December, 2010 - 15:03
^^ nahhh it was really cheap! ..I'll know next time! Tell you what though, I did buy some spray conditioning oil stuff for synthetic wigs and that really makes the wig feel soft and silky.. might help with keeping your Millia wig under control.. eg this stuff http://cgi.ebay.co.uk/Control-Wig-Shampoo-3-in-1-Spray-Human-Synthetic_W0QQitemZ180585443411QQcategoryZ11861QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D5389669856774457998 and it smells really nice too. ^_^

nanahara posted on 3 December, 2010 - 15:12
looking soooooooo good ^^

Bambi. posted on 3 December, 2010 - 16:42
oooo thats great thanks Ramna :) I need to get her prepped for Kita.. just in case! xD Thanks nana! <3

SamanthaKaiba posted on 3 December, 2010 - 16:52
you look amazing I like it ^_^

letmelive posted on 5 December, 2010 - 14:46
Love this! <3 xxx

Plasticsharkattack posted on 20 July, 2011 - 18:08
I love this SO much :) I did a Bridget cosplay from the same game! ^^

To-Do List

We're very sorry, but we've temporarily disabled this feature while we fix some bugs. Thank you for your patience.

Shopping List

We're very sorry, but we've temporarily disabled this feature while we fix some bugs. Thank you for your patience.

Progress Journal

10th October 2010

Update

Ultra Hyper Japan fail! D:
Hated wearing her at this event. was not comfortable at all and I think it really showed!

Back to the drawing board. I have redone the boots completly with new panels and repainted and sealed. I have also relined the dress as it was seethrough in parts >.<

Due to the gloves being VERY last minute, they kept sliding down because I didnt get chance to stitch them. So I will be working on the rest of the lining, the extra sleeves (if I can work them out) and sort the gloves out properly and it should be SEMI decent for Cosplay Fever Launch... I'm not holding up much hope for it though D:

26th September 2010

Another stepping stone

My first made dress with sleeves xD.... yeh it's not perfect But I'm so proud of it for my first attempt. It was complete guess work with no patterns or anything.. which is probably why it took so many go's and alterations to get it right! Im happy with it though so will just need to add the extra sleeves and wait for the wig hehe =)

I'm not v. keen on the blue but the shops in town didnt have the colour fabric I wanted so I might redo this again if I still love it as much xD