Yuna (gunner) - Final Fantasy X-2



Photos

 


Information

so yea im making this from scratch just like my dagger one so if you didnt like my version of that you might not like the verson im making for yuna


bit of background, yuna is possibly my fav female character of all times when i was 16 i was apparently the spits of her, i had no idea about the game so i investe in it and i was a lot like her in mannerisms. anyway i just really want to do it some justice so im a bit nervous making it




rewearing it for kiticon III as its been a popular one it will be worn on friday :D

Comments

- posted on 15 August, 2010 - 20:37
Can't wait to see this

J-Po posted on 15 August, 2010 - 21:16
me too lol material bought just gotta wait fo it to arrive :D

J-Po posted on 15 August, 2010 - 21:16
me too lol material bought just gotta wait fo it to arrive :D

CyanideCustard posted on 29 August, 2010 - 21:14
curious to see it,specially since i'm shuyin this october

J-Po posted on 29 August, 2010 - 21:23
ooooooo thats cool well its going ok cept i did the skirt on thewrong side cos im a lefty ,lmao

DuskatNight posted on 29 August, 2010 - 22:07
Looks amazing so far! Keep up the great work! ^^

J-Po posted on 30 August, 2010 - 13:29
thankyooou

MikeJenks posted on 15 September, 2010 - 22:11
Looks good so far 8D I'm only wearing Gippal on the Saturday D8

J-Po posted on 16 September, 2010 - 13:00
aww boo to you :(:( oh well im sure ill find yu and have a pic with you anyway lol its not great but im going to fix it up a lotl ol

FusionRose posted on 22 September, 2010 - 15:24
Love the progress hun =] xx.

J-Po posted on 22 September, 2010 - 22:34
thank you not really too happy with it but trying my best :)

J-Po posted on 22 September, 2010 - 22:34
thank you not really too happy with it but trying my best :)

NightmareWings posted on 23 September, 2010 - 09:29
You will look amazing hun! Ignore what others say if they dont like it then well sucks to be them.

J-Po posted on 23 September, 2010 - 11:16
nah its me i only like perfection lmao but at the min been really ill so not been able to sort it out :P

Captain_Marvelous posted on 6 October, 2010 - 11:58
Wow you managed to do the chest logo properly! full on pro! :) looks really nice! really real to :) the skirt material is spot on :P I look forward to seeing this finished!

- posted on 6 October, 2010 - 12:32
Wow you suit her so well and the costume is made perfectly. Not manny can pull off the middle chest peice (either small chested and/or other such problems) so well done, geat work. <3

J-Po posted on 6 October, 2010 - 12:37
aww thank you tehehe im fairly gutted with the skirt i wanted it to be faded material into white but well a bit of lace will have to do unless i find something to drape over it but yey for the nice comments :D :D

SamanthaKaiba posted on 6 October, 2010 - 14:08
Looks great...cant wait to see it complete ^_^

CharlieDoryRose posted on 6 October, 2010 - 16:59
This is looking great so far! Looking forward to seeing you at expo. :D

J-Po posted on 6 October, 2010 - 22:14
aww thank you tehehe

Megitymeg posted on 10 October, 2010 - 09:37
This looks so epic can't wait to see it :D

FusionRose posted on 11 October, 2010 - 00:46
This looks INCREDIBLE hun, can't wait to see it complete =D x.

hacwa posted on 11 October, 2010 - 16:22
this looks awesome!! love the hair and makeup u done today! =D

Numta posted on 16 October, 2010 - 22:56
looks amazing! keep up the good work!!!

PapercutPerfect posted on 17 October, 2010 - 13:41
You're going to be an absolutely gorgeous Yuna. May I ask what day of expo you're wearing this? My friend and I are doing Baralai and Gippal on the Saturday, it would be fantastic to get photos with you!

J-Po posted on 17 October, 2010 - 16:20
awwww noooooooooooooo im gutted id love to have been in a pic with you guys doing it friday maybe sunday :( me sad now lo

Leolarua posted on 18 October, 2010 - 12:45
great work, you make a fantastic yuna

J-Po posted on 18 October, 2010 - 13:06
thank youu tehehe :D :D im so happpy to have finished this t last

Mangamad posted on 18 October, 2010 - 13:08
Oooh...smexy. ^o^

J-Po posted on 18 October, 2010 - 13:12
lol wouldnt go that far but one thing its a cold outfit to be in lol

MikeJenks posted on 18 October, 2010 - 13:39
Looking absolutely fabulous 8D

Raye-chan posted on 18 October, 2010 - 16:50
This is looking very beautiful ^_^ lets hope its not too cold at expo - my Fina and Rinoa are not too warm to wear either over expo weekend!

hacwa posted on 18 October, 2010 - 16:54
you look awesome!!!!!!!!!!!!!!!!!1 ^_^

FusionRose posted on 18 October, 2010 - 23:03
This turned out so well hun =D I loves it ^_^ Well done x.

J-Po posted on 18 October, 2010 - 23:13
raye-chan i know i might be doing rinoa or maybe yuna again depending lol but its strange it will be boiling inside but frezzing outside we will all end up with colds lol hacwa - i know lmao i still want a neo booth pic of us from the good ending off ffx2 or else i will be sad lol fusionrose- this means a lot, you inspire me so its like yeeeey :D :D *giddy claps* lol noone would think im 22 lmao anyway thank you guys xxxx hope see you al at the expo im yuna on friday :P

Mangamad posted on 19 October, 2010 - 00:56
True...but it still great. ^_^b

PapercutPerfect posted on 19 October, 2010 - 18:26
Oh my god! You're like.... the best Yuna I have EVER seen O___O You suit her so well! Ack I wish I could get pictures with you! D8 Amazingly awesome <3

J-Po posted on 19 October, 2010 - 20:04
aww thank yoooooou :D i might be doing it on sunday :P

Bambi. posted on 22 October, 2010 - 16:14
Let's freeze together! xD

cowiee posted on 18 November, 2010 - 00:48
This is pretty cute, you suit Yuna. Nice work (:

J-Po posted on 18 November, 2010 - 19:39
aww thank yoooou :D

Darkheart posted on 18 November, 2010 - 23:30
i saw u at octber expo lol was doing a tb photoshot so couldnt ask u for a pic :( this is an awesome yuna :D

Dark_Angel_15 posted on 21 November, 2010 - 17:17
Wow thats a Awesome Yuna =O

DuskatNight posted on 29 November, 2010 - 23:15
You make one awesome Yuna! :3 You've done a wonderful job!

J-Po posted on 30 November, 2010 - 13:55
fank yoooou :D :D :D

Dark_Angel_15 posted on 30 December, 2010 - 21:40
Oh cool your doing this at kitacon, I will be making this yuna for Kitacon too =D

J-Po posted on 30 December, 2010 - 22:01
woot mirror shot but it might be a toss up this or tifaon the friday not sure yet lol only time will tell :P

Numta posted on 30 December, 2010 - 22:09
Looks awesome! well done!

SamanthaKaiba posted on 2 February, 2011 - 14:14
The wig looks great nice work on it ^_^

J-Po posted on 2 February, 2011 - 14:16
thank you im still not happy with it , only cos i use to have this hair style and well if it dont look like my natural hair i dont like it lmao

FusionRose posted on 2 February, 2011 - 15:24
Wig looks perfect hunny <3 x.

BabemRoze posted on 2 February, 2011 - 17:10
I love the wig :D and omg you changed your username! O_O x

FuriePhoenix posted on 2 February, 2011 - 18:40
the wig looks great hun!!

J-Po posted on 2 February, 2011 - 23:20
aww thanks guys :D :D and yea ive changed my name to my actual nickname :P a bit confusing i know :D

Raif-San posted on 11 March, 2011 - 12:00
"Yuna you know what to do. The Aions, call them!" Haha just had to put that quote there. Awesome Yuna!

J-Po posted on 11 March, 2011 - 23:28
"Yes" thats yuna summoner :D yuna gunner line is "i dont like your plan, it sucks" :D it must be done !:P

Sherbet-Lemon posted on 12 March, 2011 - 01:38
Wow really well done with this i defo need a pic of you in this at kita please :D

J-Po posted on 12 March, 2011 - 22:33
*salutes* no problemo just hide my face and we are good :D

Sherbet-Lemon posted on 22 March, 2011 - 21:17
haha xD hide your face ? why ? lol

J-Po posted on 22 March, 2011 - 22:00
cos i always pull either a duck face or a squirrel face lol

Sherbet-Lemon posted on 22 March, 2011 - 22:24
xD haha do you ? dont seem to do it in these pics .. maybe our version of duck faces are different xD haha

J-Po posted on 23 March, 2011 - 14:57
thats because these pics are the best out of 1000000 taken lol

Sherbet-Lemon posted on 23 March, 2011 - 16:06
Hahah ill make sure the ones i take are good pics then no duck faces yuna !! damn wish i had of kept my original idea of doing tidus here instad of squall . good yunas are hard to come by for shoots :/ if u do this at something else other thank kita let me know please xD

J-Po posted on 23 March, 2011 - 16:17
lol you have over a week to make it lol it might come to london expo in may but thats a maybe

Sherbet-Lemon posted on 23 March, 2011 - 16:38
haha i cant make it i aint that skileld would have to be commisioned :( lol otherwise i would ... totaly not gunna be at london expo *is heartbroken* :( *cries in corner* haha :P

sjbonnar posted on 19 July, 2011 - 08:17
I suppose you're getting used to hearing this but...you look completely stunning.

Luna Ciele posted on 13 November, 2011 - 15:21
I am simply blown away by your beauty and your cosplay!

Progress Journal

6th March 2011

for kitacon

i wanna add little bits such as a
~new bag, cos my other wasnt staying on,
~tassel on the side
~make a gradient of side skirt
~necklace
~alter hood

2nd February 2011

the wig

cos im wearing this to kitacon one thing that really annoyed me was the wig, it just wasnt right so i took scissors to it and tried my best, so yea its now more spiky

18th October 2010

finished

its finally fimnished god i dont know how long its taken me. ive glude my fingers together ive mae myself bleed cos of pins and well its was hard graft but well worth it i have finnally cosplayed a character i really loved. i was dubious aboutthis costume i thought id never be able to make a good version and well im so proud of it you can rip it apart but i dont care cos i made it :D :D and i love it so i might do this on friday and sunday of the expo

16th October 2010

tid bits

the little bits always take the longest so yey hair peice done and before you ask yes it is ment tobe lose wound cos i just thought it looked more real cos hair pieces always fall apart, no really its to allow more movement

umm armbands done, laces changed, belt and bag done nearly there folks

6th October 2010

half way i think

okay so the sign is sowen to the top and well i keep finding little things need tweaking,

i dont know how im going to keep the gold ribbon up. and then need to some how get the bag to stay on the belt, the skirt needs altering hood still needs sowing then the pink border on the top, white laces

i hope i get this all done before london

5th October 2010

the top

the symbol is a bit off center and ive learned another thing, yuna doesnt like wearing bras well lets see what i decided lol

29th August 2010

the start

making the skirt, linen blue, lace edging and a lot of time