Luke Skywalker
Star Wars

Cosplayer: Captain_Marvelous

Variant: Jedi Knight

Status: Complete

Condition: Not Set

Thought Bubble 2010 Best Group Category!

25th October 2010: Saber Technique! Been studying diffrent types of sword froms for expo XD im not gonna be upstaged by ranma 1/2 haha XD
Ive done kendo for 4 years but it isnt the most impressive visually, so ive been looking at actual ones used in the episode 1/2/3 depending on which one I pick I should know a kata or two for it XD as well as Luke's RotJ RAGE SABER!

25th October 2010: BOOTS DIDNT FIT! Well the worst happened and they didnt fit :( at least the calf didnt, apparently this is a common probelm and at Pez's advice I installed eyelets going down the boots and cut at the back, so im essentially corsetting my trousers and leg in, they look actually a bit more jedi XD haha so yeah, one panic over for now.

22nd October 2010: LIGHTSABER ARRIVED! 2 words...I CAME! is sooooo amazing!

17th October 2010: Lightsaber! Well I am supposed to be borrowing a force FX from a friend! if that falls through which it is looking like it might! I will be using the 1990s Mattel saber that ive resprayed and worked on a bit XD looks really nice and hopfully will have muchos pics soon of it :P

17th October 2010: Boots! Right boots are on the way! hopefully they will turn up and fit! they are womens but size 9s and the calf is 16 inches which is exactly my calf size at the largest point so we shall see how lucky I get :( fingers crossed for me kids!


Bambi. avatar

Bambi. - 27th January 2010
YUS!! <3 mint!! x

ryaoki avatar

ryaoki - 10th August 2010
LUKE....I AM YOUR FATHER................................AT OCTOBER EXPO!

Ranma1-2 avatar

Ranma1-2 - 10th August 2010
Yes! ^_^

Get some pics of your scratch built light saber up too. :)

Ranma1-2 avatar

Ranma1-2 - 12th August 2010
I didn't know you did KENDO!
I imagine a lot of this translates into your lightsaber style? ..Man you are gonna look the biz.
(I'm having to learn my moves by watching Ray in film clips. I think I got some of his moves down though ^_^ Just need to figure out an effective way of making my lightsaber tubes light up - LED torch wasn't so Hot as I hoped. ¬_¬ )

Storme avatar

Storme - 17th October 2010
Yay! Awesome cosplay choice!

ryaoki avatar

ryaoki - 25th October 2010
Cant wait for this bud!

Ranma1-2 avatar

Ranma1-2 - 2nd November 2010
Well done mate this looked great. I know you had mixed feelings about your first attempt tunic but that modified jacket looked the biz. I had so much fun with you Faye and Adam. ^_^
We must cross lightsabers again! How about, Revenge Of The Jedi :P :P

Captain_Marvelous avatar

Captain_Marvelous - 2nd November 2010
Thoughtbubble Baby!

Hawkeye avatar

Hawkeye - 3rd November 2010
You look awesome as Luke! I'm sorry I didn't make it to Expo, would have loved to take photos with you too!

Pez avatar

Pez - 5th November 2010
I didn't get photos of you in this costume! D:

White Leviathan avatar

White Leviathan - 29th January 2011
Sad I missed this, looks ace!

Madgirllolly avatar

Madgirllolly - 31st January 2011
oh wow, this is awesomee :D

Ranma1-2 avatar

Ranma1-2 - 6th February 2011
Ohhhhh I forgot to tell ya..I have FINALLY got Neils pics from Expo on a disk.. there are some good ones of you.. I need to upload them somewhere so you can copy them. :)

Captain_Marvelous avatar

Captain_Marvelous - 6th February 2011
Oh my god yes!