Amano Aerith/Aeris Gainsborough (Original Amano Design) - Final Fantasy VII

Complete

Amecon 2010

Best Group at JAF



Photos

 


Information

Lol i love aerith XD im on an aerith spree at the moment, i don't think this will be worn to an expo though, probably something i will make in my spare time XD.

Cannot wait to do this, all black and white as that is how her amano was drawn to be in MOST amano pictures, a couple are colour but i do love the black and white ones ^^

The work begins on this costume, i plan to do 2 versions of amano aerith, one will be based on the art, the other one will be my very own original design =]. This one will be my very own design, I will be starting on aerith's weapon, which will be black with grren spirals down it, with a materia on top of it hehe.


24/4/10 - Work has begun on the staff, i bought some fabric flowers to attach to the staff to make it look as though flowers are growing through the staff XD.

6/6/10 - Started and completed the staff today, for more info on how i made it, just look at the journals hehe ^^.

8/6/10 - Dress Making Dummy came today! omg finally i have wanted one of these for ages XD, anyway will be able to start on the dress with it, Will probably start tommorow.

11/08/10 - FINISHED!!! Literally just finished beading round the sleeves of the jacket, and now it is done. . . just in time my god. . . i have been up the past 2 nights in a row to finish this o.0!!!

Comments

CGOPbleachbabe posted on 30 November, 2009 - 17:18
can't wait to see this XD (IM A FF whore lol XD)

Zelda posted on 11 January, 2010 - 15:07
Lol, this will be my own version ^^ i can't wait to get started.

FusionRose posted on 1 April, 2010 - 15:09
It's coz we're cool =]

Zelda posted on 1 April, 2010 - 15:10
Oh yes immensly, I can hear the tears from our eyes already with these costumes XD

InfiniteJester posted on 1 April, 2010 - 17:50
aww wow lovely ideaaa, sure amano aerith will look great :)

Zelda posted on 1 April, 2010 - 17:52
Thank you so much hun, i hope it turns out as well as it is in my mind, always wanted to do my own version of this cosplay ^^.

letmelive posted on 1 April, 2010 - 18:48
Ooooh nice choice of wig :3 This is gonna be epiccc!

Zelda posted on 1 April, 2010 - 19:12
Thank you sweetie hehe, i can't wait to get started on the epic beading ^^

RebaSephiroth2 posted on 1 April, 2010 - 20:25
Wow! XD I can't wait to see that and you make a really good Amano version of Aerith. ^_^

Zelda posted on 1 April, 2010 - 20:31
Thank you so much hehe, already brought a ton of beads online for this one, it's going to take time, but i hope i can get it finished in time ^^ and i hope everyone likes it.

NightmareWings posted on 1 April, 2010 - 21:21
OMG! The wig is amazing I love it, you are going to look so amazing in this my love. xxxx

Zelda posted on 1 April, 2010 - 21:28
Thank you so much hun, the beads will be coming soon haha and so will the thread ><.

NightmareWings posted on 1 April, 2010 - 21:46
I cant wait to see it! Must take pictures lol. xx

Zelda posted on 1 April, 2010 - 21:56
Lol of course my lovely, i just hope i can pull off what i have planned ^^

NightmareWings posted on 1 April, 2010 - 22:01
You better woman!!! Is this said plan you told me?

Zelda posted on 1 April, 2010 - 22:04
If i told you the idea i have in store. . . then yeeees it is that one haha, funny thing is the weapon is the easy bit of this costume ^^.

KamikazePenguin posted on 2 April, 2010 - 22:38
I love costumes of amano designs they always come out looking elegant and amazing. (: I can't wait to see the progress and finished product, like the idea of doing it total black and white to.

Zelda posted on 3 April, 2010 - 06:30
Thank you so much hehe, i hopefully plan to have bits of gold in there to ^^ i just hope the design works lol

letmelive posted on 3 April, 2010 - 13:31
Them materia balls will look awesome! There perfect to be the holy materia :3 xxx

Zelda posted on 3 April, 2010 - 15:32
Thank you so much hunny hehe ^^ i can't wait to get everything gathered up so i can start!

FairyPorchQueen posted on 3 April, 2010 - 18:19
thats some sext materia you have there ^__^

Zelda posted on 3 April, 2010 - 22:39
Thank you so much sweetie *hugs* Join me and do amano Tifa!!!!!

Bambi. posted on 3 April, 2010 - 22:44
Ooooo this is VERY interesting =D Can't wait to see it sugar. Will no doubt impress as always =p xx

Zelda posted on 3 April, 2010 - 22:46
Hehe thank you so much hun ^^, if i get it finished in time for nemacon then it shall probably join me for amecon to ^^

Bambi. posted on 3 April, 2010 - 22:47
awesome. Im on the waiting list but doubt I'll be able to go D= But save some Aeris time for me =p

Zelda posted on 3 April, 2010 - 22:50
Oh aeris always has time for you my lovely ;), please gooo to ameccccoooon =[

Bambi. posted on 3 April, 2010 - 22:53
hehe I'll tryyyyyyyyyy! You know I will =)

FairyPorchQueen posted on 3 April, 2010 - 22:57
your gonna make me do amano tifa arnt you :P Ill be blonde :O xxx

Zelda posted on 3 April, 2010 - 23:01
You better come to amecon, or you will be put into my suitcase ><. And of course im going to make you do amano tifa =D, what do you take me for? a foool lol, besides your the best tifa ever, and aeris tifa group is our thing haha. and i think blonde will really suit you ^^

FairyPorchQueen posted on 3 April, 2010 - 23:09
I want to >__< but i dont know if i can afford it! its so far away, i dunno how i would get there on my own, im so crap with travel lol. I need to find someone to venture up with. Heheheh thats so sweet!! Yes Tif and Aeris forever ohhh yeaaah hehe

Zelda posted on 3 April, 2010 - 23:15
Haha, well if you can't get to any of the events thats fine, i would bring her out just for a photoshoot of our amano cosplays hehe ^^

FairyPorchQueen posted on 3 April, 2010 - 23:19
I dont nkow how you get to all these events hehe >__< i wish i could! Yes a shoot would be in order i recon!

Zelda posted on 3 April, 2010 - 23:32
Trust me, i don't know how i get to them either XD well amecon, i was kind of ordered to go but a couple of friends looool =D. But a photoshoot is def needed, so will you do amano terra? =]

FairyPorchQueen posted on 3 April, 2010 - 23:50
hehe i wish i had friends down this way tat woudld drag me, allthough magicallucy lives near me :O yes photoshoot indeedy!! :D u want me to do Terra too???

Zelda posted on 4 April, 2010 - 00:03
Yessss. . . doooooo it XD i fact go put it up now haha, and if you want to =D i don't mind lol.

FairyPorchQueen posted on 4 April, 2010 - 00:18
Only for you though!! hehe

Zelda posted on 4 April, 2010 - 00:20
Yay amano ffVII ^^, i gotta start work on this one then soon, really need to buy the fabric lol o.0

NightmareWings posted on 4 April, 2010 - 06:37
You are going to be amazing. Awesome sauce

Zelda posted on 4 April, 2010 - 07:48
Hehe thank you so much sweetie, reeeeally REALLY can't wait ^^

FairyPorchQueen posted on 4 April, 2010 - 22:07
sexy ;) im going with satin too, even though i hate it also hehe

Zelda posted on 25 April, 2010 - 17:25
We shall make the fabric work lol, attempting to cut the shapes out for a full dress is going to be interesting XD

AmethystEyes posted on 23 July, 2010 - 21:51
I have a feeling this will look stunning once it's done! What day are you wearing this to Amecon? I must keep an eye out!

Zelda posted on 23 July, 2010 - 22:35
Thank you so much ^^ i really need to get a move on with this costume tbh lol o.0 hopefully as long as we get in, it will be on the amecon masquerade saturday and then for the rest of the day after that =].

FusionRose posted on 8 August, 2010 - 22:45
THIS WILL BE AMAZING! O_O TOO MUCH WORK HAS GONE INTO IT ALREADY! XD

Zelda posted on 8 August, 2010 - 22:47
You mean like 5 metres of fabric in the dress alone @@, I won't let you down after all your hard work lol!!!!

Bambi. posted on 9 August, 2010 - 12:38
This is looking great huni! Cant wait to see it finished =)

Zelda posted on 9 August, 2010 - 13:00
Thank you hun ^^ currently beading the dress and jacket now @@.

FairyPorchQueen posted on 11 August, 2010 - 16:11
more pics!!??? i cant wait to see

Zelda posted on 11 August, 2010 - 16:24
Awww thank you =D hehe i will very soon.

Sasashie posted on 11 August, 2010 - 22:34
beautifull work hun, makes me want to have a go at the Amano version xx

SlimDefinition posted on 16 August, 2010 - 20:27
Wow! Love it. Too few people know and do the Amano versions.

Zelda posted on 16 August, 2010 - 20:30
Thank you so much ^^ i do love my amano lol, Hopefully will get some other pictures up soon, just a bit annoyed that my hair covers all the beading i did underneath the jacket XD.

SamanthaKaiba posted on 16 August, 2010 - 20:31
You look amazing and nice work...looked like the event was fun ^_^

Zelda posted on 16 August, 2010 - 20:34
Thank you very much ^^ it was an awesome event yeah and it was so much fun having 2 friends doing amano versions of final fantasy characters with me ^^

timpey posted on 16 August, 2010 - 21:30
love how the photos turned out you looked stunning, the group shots work so well with all your colours and decoritve clothing against the tree landscape. a beautiful dress and you look wonderful as amano version

eternal_aranel posted on 16 August, 2010 - 21:37
Pretttty~

Zelda posted on 16 August, 2010 - 21:40
Thank you so much, im really happy with how she turned out ^^

Archer posted on 17 August, 2010 - 19:38
Amano girls FTW lol. Loved your costume. The pink you chose for the dress was lovely :)

Zelda posted on 17 August, 2010 - 19:43
Lol yeah, we were all so bright, and thank you ^^

VeXerLINK posted on 21 August, 2010 - 22:28
Congrats on winning :P you looked very elegant XD and you were pink :D Xx

Pez posted on 21 August, 2010 - 22:49
Such a gorgeous costume! :)

Zelda posted on 22 August, 2010 - 00:24
Thank you so much guys ^^, pez i loved your zidane at jaf today, it was great to see it close up ^^.

DuskatNight posted on 22 August, 2010 - 18:19
Oh that is amazing! It looks so beautiful! You've done a stunning job on this!

Zelda posted on 22 August, 2010 - 18:23
Thank you very much ^^

goodbyeworld posted on 22 August, 2010 - 18:25
I loooooooooooove this!! It's so pretty and you look gorgeous~

Zelda posted on 25 August, 2010 - 21:22
Thank you so much ^^

My__RoadOfBlood posted on 27 August, 2010 - 22:20
You look amazing! :)

Zelda posted on 28 August, 2010 - 20:56
Thank you so much, I had so much fun making this ^^

FairyPorchQueen posted on 29 August, 2010 - 23:10
This turned out beautifully! and i love the cape

NightmareWings posted on 26 September, 2010 - 18:15
You look so lovely as her babes! xxx

SamanthaKaiba posted on 18 November, 2010 - 18:44
love these picture ^_^ you look really pretty ^_^

To-Do List

We're very sorry, but we've temporarily disabled this feature while we fix some bugs. Thank you for your patience.

Progress Journal

6th June 2010

Staff (Part 5)

Anyway here we are 1 hour later with all the flowers done, Im really happy with how it came out, the areas where there are no flowers will be where i hold the staff, Can't hold areas with the flowers on ^^ otherwise they will all just fall off the staff XD.

6th June 2010

Staff (Part 4)

Me adding more flowers onto the staff, These were just stuck on with glue, And the beading coming out of the flowers was done my me to give them a more 3D Effect ^^.

6th June 2010

Staff (Part 3)

Once i had finished adding the green swirls i got to the exciting yet annoying part. Aerith is known as a flower girl and in my amano design i wanted to keep that look within her, During the time when i was sketching out my design ( fusionrose has a better sketch of the design though XD) I decided that i wanted a different look to her staff, In this idea i kept the idea from the amano drawing of a black as staff, And the green swirls came from the fact my amano aerith will be carrying green materia. So i thought of the idea of flowers growing off the staff, was not to sure if it would look good but seeing the staff now it looks like it has, I went with gold because it matches the jacket and cape i will be making for amano aerith.

6th June 2010

Staff (Part 2)

Once i had finished spray painting the staff, and once it was dry, I added swirls down the entire staff, I did this the same way i did the red ones on garnets staff, I used coloured stickly tape, This way it looks a lot neater than painting the swirls down the staff ^^.

6th June 2010

Staff (Part 1)

I bought a wooden dowel from wicks, and left it in my room for over a month lol, i just gave up on trying to start amano aerith for a whole, But last night i bought a dress mannequin!!! Yes finally now i know i can make the amano dress hehe. Anyway All i did was buy black spray paint, and sprayed the staff ^^.

4th April 2010

Dress Fabric

I want it to look really elegant, with my design the dress will obviously be pink still lol, i decided to go with a nice pink satin XD i normally HATE SATIN, but i believe the satin will contrast with the gold colours in this outfit, hehe we will just have to see, will be a challenge to make the dress out of this fabric o.0.

4th April 2010

Beads

Just an image of some of the beads i have brought for this outfit, as the main colours are pink, white gold and green i wanted beads to match, and omg. . . i have so so many lol XD