Galadrella2012
 


Costume :Sailor Cosmos
Source :Sailor Moon Manga
Progress :Complete
Worn At :London MCM Expo May 2013


Costume Photos

Fin 3

Fin 2

Fin 1

Shoes Finished

Brooches

Hair Brooches

Necklace

Hair slides

Cosmos Rings

Cosmos Earrings

Cosmos 1

 


Comments

Avatar Image

LOVE LOVE LOVE Sailor Cosmos, I cant wait to see this

by otakugirl on Monday, 10 December, 2012 - 00:19
Avatar Image

@otakugirl

Thank you :D I'm really looking forward to cosplaying her :P

by Galadrella2012 on Monday, 10 December, 2012 - 10:44
Avatar Image

I love sailor cosmos, looking forward to seeing this complete :)

by WhiteWraith on Friday, 1 February, 2013 - 17:19
Avatar Image

Looking forward to seeing this! I've never seen a Cosmos cosplay before ^^

by Einmyria on Thursday, 14 February, 2013 - 19:50
Avatar Image

Looking awesome so far <3 so much moonie love! Cannot wait to see -^^-

by Mew Rocky on Friday, 8 March, 2013 - 12:00
Avatar Image

I adore Sailor Cosmos and very much look forward to seeing the completion of this costume! It's already looking fantastic.

by Fyria on Thursday, 21 March, 2013 - 23:41
Avatar Image

thank you, Im really looking forward to it

by Galadrella2012 on Friday, 22 March, 2013 - 09:30
Avatar Image

Prettyyyyyyyyyyy

by Telly on Tuesday, 23 April, 2013 - 11:45
Avatar Image

This looks so amazing so far, I'm sure it'll be beautiful when you're finished!

by ToroSonyCat on Tuesday, 23 April, 2013 - 19:53
Avatar Image

Can't wait to see this!!

by Afireinsidegirl on Wednesday, 24 April, 2013 - 09:20
Avatar Image

Those shoes look amazing! I want to wear them, haha. Can't wait to see this all together <3

by yohlenyaoilover on Sunday, 12 May, 2013 - 16:08
Avatar Image

Everything's so pretty <3 I also love googly eyes for circular detail!

by Heorot on Saturday, 18 May, 2013 - 14:41
Avatar Image

Googly eyes are amazing! and cheap too!

by Galadrella2012 on Wednesday, 12 June, 2013 - 15:51
Avatar Image

Amazing

by Kumori Kitsune on Saturday, 6 July, 2013 - 08:59
Avatar Image

This looks wonderful!

by x-Blade-x on Thursday, 25 July, 2013 - 20:49
 

Journal

WOOOOH (Posted 24th April 2013)

So Over the moon with how everything has turned out so far :P just gotta buy the material and hope the main outfit goes as well!

EEEP (Posted 26th March 2013)

Really not that long till expo, 2 Months. almost done with most of cosmos's "props" but the problem is I now have to order another cosplay for my BF so that it arrives on time which means pushing the material for cosmos back to the end of next month.... which will leave me 24 days to make it which most of your are like "oh thats fine, thats plenty of time for an unemployed laze about like you"
problem is I'm really slow at working through cosplays as i want them (and especially this one) to be perfect!!
Then again is all else fails i can throw it at my nan and beg her ;)

YAY! (Posted 17th March 2013)

Went shopping with friends´╗┐ today and got the rest of stuff needed for the props for sailor cosmos :D YAY!!!! tomorrow I shall be painting everything (including some things for friends :D ) then tuesday helping my friend with her wig and hopefully making stuff thats left :D really happy now!

Brooch (Posted 14th March 2013)

Been testing out ideas for cosmos's brooch finally found out how to make the damn pointed star. just need to get better materials for it :D

Wig hearts (Posted 6th March 2013)

So I painted the wig hearts and OMG the difference, never realised the Poly hearts were so grey :O, this will make a MUCH better base for the wig hair to sit on.

WHICH I shall be adding tomorrow as it took a very long time for the PVA glue (base coat) and then the Paint to dry as I had to do a side at a time and now it's late and my BF shall be getting home and I doubt very much he wants to be suffocated by hairspray :P So look forward to the Pics of thoose :D

Staff (Posted 5th March 2013)

So currently trying to work out the best way to make the staff, I already know it's not going to be easy to transport.

The problem I have is that the cheapest place to buy a long thin wooden/plastic pole is Wickes, which is miles away from where I live...

I already have the Large ball, just need to work out the rough sizes for the smaller ones.

And then theres the star on top.... which is almost impossible to find a nice one in a small enough size (if you look the staff balls and things aren't that big)

Just hope I can manage to make it alright :S

Getting there!! (Posted 23rd February 2013)

So I brought the curlers and scissors for the wig yesterday YAY! will probabaly start that on monday when I have the day to myself.

Today the hair slides arrived so just need to make them :')

Then all thats left is the Staff, Shoes which are being finished closer to the time so they don't get ruined and the cosplay itself which means going to the fabric shop :D (2 hour train journey... YAY -.-')

Oh also need make up test... which requires actually owning make up... so yeah lol

Cosmos Wig (Posted 19th February 2013)

YAY I have (almost) all the parts for my cosmos wig!!!

So I WAS going to try to put it up like pigtails but the problem with the base wif i have is it's kinda thin so instead i'm going to attempt to cut and style it shorter so it's against my head and hardly seen EEEEP!

So all that needs doing on it now is;

1. Cut and style the Fringe/Bangs

2. Cut and Style the rest of the base wig (back and sides leaving some for curly bits on the side)

3. Glue hair extensions onto the hearts (when the extensions arrive)

4. Sew/Glue the Ponytails in place

5. Sew/Glue the hearts on

6. Curl the ends of the ponytail

Wear and ENJOY!!!! soooooo looking forward to it :D