Ranma1-2
 


Costume :Queen Nehelenia
Source :Sailor Moon
Progress :Complete
Worn At :London MCM Expo May 2009


Costume Photos

photo by TSLoire, thank you ^_^

Masquerade 02

Masquerade 01

Ref pic

 


Costume Information

Description
I didn't quite finish all the details of the costume by Expo, but it was good to go for our masquerade skit. ..Which was really fun to do. ^^ The performance is now on youtube

ffwd to 5 min for our Sailor Moon skit
http://www.youtube.com/watch?v=7CJgbP69uSo

In the end I tackled the boobs by using a flesh coloured bra and covering it with flesh coloured streatch material (imagine a flesh coloured halter neck top)
So I could have the open top look to the dress. Actually the whole dress also ended up being fixed onto the bra, there is a bit of weight in the material.
Getting the right amount of folds took a lot of different attempts using safety pins before I was happy enough to sew the two layers together.
I cut the length a bit shorter than the artwork because I didn't want to be stepping on the dress and tripping up esp on stage..

There are pics and inf how I made the odangos and hair extensions in the journal.

I am now making all the details which need to be added to make the costume complete, ..I'm sure I will want to wear this again.


Comments

Avatar Image

Yay, I remember you telling me you were planning this! Don't forget to add the sexy slit up the side >:P

by HystericalDame on Saturday, 20 December, 2008 - 19:31
Avatar Image

Yes..the sexy slit, that's still in the plan :)

by Ranma1-2 on Sunday, 21 December, 2008 - 02:31
Avatar Image

WOW!!! I can't wait to see you as Nehelenia! :D

by Manga Girl on Tuesday, 13 January, 2009 - 22:29
Avatar Image

AHHHH! I love your costume choices x3 I think youll look fab as Queen Nehelenia!

by stripey_dani on Tuesday, 13 January, 2009 - 22:36
Avatar Image

awww so i cant wait to see you do this, by the i have been writing you a pm back but been saving it in bits as its uber big and artys lol. when i re-make super sailor moon we must get photos :D

by angel aiko on Tuesday, 13 January, 2009 - 22:44
Avatar Image

Thanks guys. :)
Manga Girl you only have to wait till May Expo.
stripey_dani - you can do them if you want too.
angel aiko - Yep you can def get some pics, even if you're not in SM costume, I know you have something else big for May Expo. But I've got a feeling I will cosplay Nehelenia at more than one Expo..although for October we are expecting Galaxia to crash the photoshoots aren't we. :D

by Ranma1-2 on Wednesday, 14 January, 2009 - 00:01
Avatar Image

wooow, this is going to be amazing <3
I'm really looking forward to seeing you ^_^

by kitamurin on Friday, 13 February, 2009 - 13:17
Avatar Image

We both have our work cut out to do for May! Part of the excitement is looking forward to seeing other people in their finished costumes at the Expo. I'm so looking forward to seeing yours too. ^_^

by Ranma1-2 on Friday, 13 February, 2009 - 14:28
Avatar Image

Ooh! What day are you going as Nehelenia in May?

by Manga Girl on Friday, 13 February, 2009 - 22:14
Avatar Image

I'm not sure which day yet..I am involved in a skit with Nessie and she is organising the group entry. At first I was thinking of Nehelenia for both days, but some people who can't make Midlands Expo are gonna miss seeing my Kraehe so I said I might cosplay Kraehe again on the 'other' day at May Expo.
I'm sure I'll have fun being Nehelenia so I'll be doing her some more too.
I'll let you know nearer the time if I get a fixed date.

by Ranma1-2 on Friday, 13 February, 2009 - 22:51
Avatar Image

update ..Nessie says Sun for the Nehelenia Helios Chibi skit.

by Ranma1-2 on Tuesday, 3 March, 2009 - 11:20
Avatar Image

Thats fantastic!! I'm going as Super Sailor Moon on Sunday now :D
Can I join you both for some group photos?

by Manga Girl on Saturday, 7 March, 2009 - 23:31
Avatar Image

Sure you can! I want pics too.
I'm really looking forward to May. ^^

by Ranma1-2 on Sunday, 8 March, 2009 - 00:02
Avatar Image

Awesome cosplay choice. Can't wait to see it come together. I might just follow you around for the hair!! Lol!

by Sephirayne on Sunday, 15 March, 2009 - 11:53
Avatar Image

^^ the hair!! ..that's the bit that is scarring me most about putting this costume together. But I've got a cunning plan... ^_^

by Ranma1-2 on Sunday, 15 March, 2009 - 16:37
Avatar Image

'A cunning plan' ,,, most excellent. I can't wait to see.

by Sephirayne on Sunday, 15 March, 2009 - 17:28
Avatar Image

*squee* Our group is gunna be totaly awesome! =D
Helios is officaly started...and almost finsihed actaully o.O just got to get a wig and few decorative bits ^^

Your gunna make such a cool Nehelenia!!! 8D How on earth are you going to do the wig!

by OrgXIII-Namine on Sunday, 15 March, 2009 - 19:33
Avatar Image

^_^ ...the cunning plan... Obviously the main base is a longish curly wig, with extensions, this will fit and overlap over the super long bits which will be actually fixed onto the costume (overlapped to cover the fixing points). Otherwise there would be such a lot of weight all pulling on my head.

So the next step is to source the parts without it costing the Earth. e.g. It might work out more cost effective to buy two long wigs and use one as a donor. Or. I might be able to make up my own wefts. Trying new things doesn't phase me. ^^

by Ranma1-2 on Sunday, 15 March, 2009 - 20:00
Avatar Image

Wow this looks uber awesome!! I can't wait to find you in may!!

by Mew Rocky on Thursday, 19 March, 2009 - 10:08
Avatar Image

yeah, cameras to the ready. If you're bringing your sailor chums with ya I'll make sure and bring some magic mirrors along with me ..to trap them in! *evil Nehelenia laugh* ^^

by Ranma1-2 on Thursday, 19 March, 2009 - 13:55
Avatar Image

lol I'm gonna have 2 of of my senshi! (Mars and Venus!) and also a lovely Tuxedo kamen ^^

by Mew Rocky on Sunday, 22 March, 2009 - 16:51
Avatar Image

I'm sure I will get to be Nehelenia a few times more. The costume is gonna be too good for just one outing. :)

by Ranma1-2 on Sunday, 22 March, 2009 - 20:42
Avatar Image

Yaaaaay Nehelenia!
This is Sammi AKA Chibi Moon ^_^ I havnt talked to you before so hi! hehe
I cant wait to see this! If your other costumes are anything to go by Nehelenia will be EPIC AWESOME! And our skits gonna be so much fun (dont tell Nessie but I still need to learn what Im doing)
Hopefully I should be able to start properly on Chibi before the end of April, so yay! =D

by chimocho on Saturday, 11 April, 2009 - 18:42
Avatar Image

Yaaay Sammi, ^^)
lol hahaha, ok I won't tell Nessie..but she might find out anyhow - Org XIII have eyes Everywhere!! ^^D

I'm still working on the boob dept for this cosplay, darn it I NEED BOOBS! ^^)
Once I get this part sorted the dress will come together quickly. But being Empire line everything falls from the bust so it's frustrating having the material but not being able to sew anything yet!
Oh and I ordered my amazingly long wavy wig but it's taking ages to arrive (from China) *gulp!* although the two extension packs arrived so I could get on with making the odangos...

I'm so looking forward to our skit. One thing slightly puzzles me from the latest script draft though - it says "Sailor Chibi runs off stage and Princess Chibi walks on." Are you doing both?.. so is this a VERY quick costume change??
:)

by Ranma1-2 on Saturday, 11 April, 2009 - 21:19
Avatar Image

yes I do have eyes everywhere, Sammi learn your parts dammit! More or less everyone works around you! xD
BOOBS!!!!!!
Wooo I haven't even ordered my wig yet, I has no munnie T-T
With the skit Sammi goes off stage and my friend Nikki is coming on as Princess Chibi 8D

by OrgXIII-Namine on Saturday, 11 April, 2009 - 21:58
Avatar Image

If I could give you my boobs Steve I would. Chibi (being a 9 year old) is meant to be completely flat chested and Im...well not xD
The wig should arrive eventually. I always get nervous buying from China but they turn up when you least expect them to. hehe. Good luck on the odangos though. I just know mine are gonna fail miserably >.<
As Helios said, I have a double for the Princess Chibi part. hehe. Should be interesting to work that bit ^_^
And yes Ness I will learn my part. *le siiiiigh* lol

by chimocho on Saturday, 11 April, 2009 - 22:10
Avatar Image

Nessie.... lol, kinda knew this would turn up on your radar. :D

Oh so Thats how the quick change happens.
I have practiced my parts to the music track and I've got the feel for it now. I also came up with some improv ideas for when Nehelenia doesn't have much to do for a while - basically adjusting hair and make-up (w pretend mirror)..She's so vain! :D

Sammi, borrowing your boobs for a day..if only.. ^^D
I wanna make you guys proud! But if it looks too obvious and silly I'll just have to go with the wedding dress pattern with total boob coverage. I haven't given up yet though (...needs to buy spirit gum!)

Odangoes - this is my plan, if it helps you, I'm gonna get some solid white packaging foam and sandwhich layers together with glue to make it big enough and then wittle it down into round balls (you can use hacksaws, sharp knives, even sandpaper on it - but it makes a mess). - PVA white wood glue sticks white foam well. As long as the air can get to it it dries quite fast.
Then also carve the holes through the centre big enough for the hair extension to pass through. Then I'm gonna paint them black with acrylic craft paint.
Then just thread the hair extension through the hole leaving enough tails to fix to the wig. Then working bit by bit apply glue to the outside of the ball and gradually wrap the hair extension all the way around. Finish by tieing some black thread and/or ribbon around the base of the odango to keep the hair neatly tied.
Then fix to the wig. That's the plan. :)

by Ranma1-2 on Sunday, 12 April, 2009 - 09:51
Avatar Image

I may use that idea for Sailor Moon as the wigs on ebay are a tad bit expensive ^^;

by Manga Girl on Sunday, 12 April, 2009 - 12:27
Avatar Image

Yeah best wishes with your odangos Manga Girl. :)

by Ranma1-2 on Sunday, 12 April, 2009 - 14:11
Avatar Image

teehee, of course it would turn up on my radar cos im just that awesome xD

With the skit, i've basically left part for or less every person to mess about with and/or do improviation :D I thought I'd be nice and let ya'll have a bit for freedom ;) lol

Loving the idea of the odangos, i've just realised my character is like the only person with out the need of odangos in our group...but in replace of them I get a horn :D

Good luck with your costumes guys! I'm sure they are all gunna look totaly amazing x x x x

by OrgXIII-Namine on Sunday, 12 April, 2009 - 14:48
Avatar Image

Thanks, I really appreciate having that creative freedom. :)
You gots to figure out how to join the horn to the wig. Really could do with that wig now! .. Can you flutter your eyelashes at mum and dad to sub you enough to get it?

by Ranma1-2 on Sunday, 12 April, 2009 - 20:00
Avatar Image

:D my sister says she has an idea but im not sure what it is xD. I am trying to earn some cash to buy the wig by selling some old games nd such, hopefully ill get enough money to buy some form of white wig lol

by OrgXIII-Namine on Sunday, 12 April, 2009 - 22:05
Avatar Image

I'm really sorry Steve and Nessie, I'm unable to go as Super Sailor Moon now thanks to my debit card being cancelled so I can't get the costume and other bits >.<
I feel like I have let you down :(

by Manga Girl on Friday, 1 May, 2009 - 20:57
Avatar Image

Aww don't feel bad Manga Girl. There will be plenty of other Expos to bring your Sailor Moon to. I know it's hard cos we get very entusiastic about a costume when it bites, but sometimes we need to be patient. eg I SO wanted to do Silk Spectre as soon as, but my Expo plans were already filled with other cosplays so I have to bite my lip and just wait a lil before I can do her. Also I'm sure I will be doing Nehelenia more than once cos it's gonna be a Fab costume and I've spent a bit on the material. :P

btw Long wavy wig has arrived from China.. Woohoo ^_^ ..and I've just bought some lovely material for the ivory part of Nehelenia's dress.

Manga Girl are ya still going to Expo though??

by Ranma1-2 on Saturday, 2 May, 2009 - 09:27

Wow I can't wait to see this cosply ^^ I'm being MArs on the Sunday so hopefully we can get photos together *has been practicing her Akuryou Taison :P* lol

by braceyfaceanimegurl on Saturday, 2 May, 2009 - 18:15
Avatar Image

whoah, what day are you doing this? I so want a photo of you!! :D

by Freyarule on Saturday, 2 May, 2009 - 20:48
Avatar Image

Mars is my favourite ^__^ yeah keep practicing those attacks. ..They wont work quite so good against Queen Nehelenia though, I'll probably bounce them back with a vanity mirror or somethin. :P Yeah pics will be nice. Just grab me if you see me. You probably will get Helios and Chibi too cos we're doing our skit in the masquerade on Sunday.

I'm really excited about this costume, there's such a lot of material in it and I've got some beautifull cloth - the black/green shimmers and drapes so beautifully. Looks regal :). I'm really gonna try to get the line of the dress right too - hopefully the cut of the wedding dress pattern will make it hang right.

by Ranma1-2 on Saturday, 2 May, 2009 - 21:05
Avatar Image

Oh yeah Freya - that answers your question too.. all day Sunday, and in the afternoon for masquerade we are doing a fun lil SM skit. Hope you love it. ^__^

by Ranma1-2 on Saturday, 2 May, 2009 - 21:09
Avatar Image

Thanks Steve ^_^
It's really hard when we think of so many cosplays to do but never get the time to do it at a certain Expo. Also at them moment I'm really conscious about my weight, I'm worried if I did cosplay Sailor Moon now I would teased because of it. (I can be really paranoid ^^;) I do vow to cosplay Sailor Moon cause I really want to join you one day in a group
That's great news about the wig and materials :D

Yep I'm still going to Expo, and I'm really looking forward to meeting you :D Btw can I do a quick photoshoot of your Nehelenia cosplay?

by Manga Girl on Saturday, 2 May, 2009 - 22:34
Avatar Image

Yipes! I hope I see that skit - I'm going to be in the Sunday masquerade too! (there's loads of people I know being in the Sunday masquerade - is this a strange force of fate? <.<)

by Freyarule on Sunday, 3 May, 2009 - 09:39
Avatar Image

Manga Girl I would love you to do a photoshoot. :) I'd like to get lots of pics so I can put them in my gallery. I can take pics of the costumes at home, but I always feel that pics taken at expo's and out at locations are so much nicer cos they catch some of the fun of cosplaying with friends.

btw there is another SM group, Angel Aiko is organising an eternals group for October Expo. It's gonna be huge! There is a list of places still needing to be filled if ya fancy taking a look. For this one I am down to be Galaxia (Golden Queen), can't wait. :P (What is it with me and meglomaniac sexy women?)

..Don't you go getting paranoid about your body shape! Cosplay is about having fun with costumes. No one will tease you, well, certainly none of the cosplayers I've met would. Outside of our cosplay community people can be cruel, but I haven't come across any nastiness from cosplayers. ..I hope that always stays the same. So you have fun girl. :)

Freya, If you are on before us you will be ok to see the skit after you have done your stage walk on. That's the only downside of being in masquerade, is that you can miss out on seeing some of the other great performances.
I should see you then backstage, you never know who you might be standing next to in the queue..:P

by Ranma1-2 on Sunday, 3 May, 2009 - 23:35
Avatar Image

Hewo tis me again!! Hows the costume going? ^^

I has uber news =3 Me and my marsy and tuxedo are now cosplaying the saturday!! (yay!) so can we gets photo shoot with you at some point? pwetty plase?

Love Mew Rocky/ Sailor Moon ;p

by Mew Rocky on Monday, 4 May, 2009 - 09:20
Avatar Image

Mew Rocky, Of course you can. :) Tis uber news indeed. Sailor Moon is still getting lots of love at Expo :P

The Nehelenia costume is Going to be ok ..when I start sewing!! I have all the material now, and it is hanging at the mo to draw any creases out.
Also have the main wig - but need to do the odangos though.
At the mo I'm still experimenting with bewbage - cleavage is SO hard to do when you haven't got any boobs to start with (and no man-boobs that can be taped either, I'm just too ..athletic :P. So if I have to do total boob coverage for the top part you'll have to forgive me. I haven't given up yet though, I have a cunning plan, even though it is quite involved... :)

by Ranma1-2 on Monday, 4 May, 2009 - 12:37
Avatar Image

i wish i had you as my dad lmao wed women it up together all night long lmao

by ryaoki on Monday, 4 May, 2009 - 13:03
Avatar Image

haha awesome ^^

and i meant sunday ^^; lol but gues you guessed that X3 i can't wait to see the finish product, I'm sure it'll come together great for expo!!

by Mew Rocky on Monday, 4 May, 2009 - 15:17
Avatar Image

Ryaoki - yeah we'd rock da house :D ..maybe we should team up and do a masquerade skit... I dunno Lady Gaga vs Christina Aguilera singoff, or Pussy Cat Molls or somethin. I think coplayers would go mental for it. :D :D :D
- actually your Lady Gaga has Inspired me - I'm on the hunt for some BIG sunglasses to put with some outrageous costume at the mo. ha ha ha :D I gotta do somethin with this latex minidress before I cut it up for Silk Spectre!

Mew Rocky, Oh yeah I figured what you meant. ;)

by Ranma1-2 on Monday, 4 May, 2009 - 15:44
Avatar Image

lmao id tottally lady gaga it up again or somet and it would be amazing to do a skit with ya ddefinatly 2010 something lmao i think we shouldnt have a theme, basicaly we should just go on in some anime or game or movie girl costumes, cutest or sexyest we can find and be like TEAM MEN BRUMMIE PRESENTS WOMEN LMAO OF TOMMOROW lol

by ryaoki on Monday, 4 May, 2009 - 15:50
Avatar Image

2010 it is then... ^__^ ..ok we'll just strut our sexay asses on stage. Sounds like fun, I can't wait already! :D

by Ranma1-2 on Monday, 4 May, 2009 - 16:11
Avatar Image

lmao
im thinking probably nia from gurren lagann howabout you lol

by ryaoki on Monday, 4 May, 2009 - 16:20

This will be such a beautiful costume and I'm sure you'll pull it off perfectly! I can't wait to see it ^__^

by Missytetra on Monday, 4 May, 2009 - 16:23
Avatar Image

Ryaoki: me?? ...ummm something outrageously sexy! There's lots of time to think about it. :D

Missytetra: thanks yeah I think you will like it.

by Ranma1-2 on Monday, 4 May, 2009 - 17:12
Avatar Image

Ahhhh about a week now >..<

Nikki has finished Princess ChibiUsa completely
I'm just waiting for my wig to come.
Sammi is make good progress...Sammi and I will be styling her wig on Friday and on sat night and sun moring >..< wish us luck!

How are things coming along with you Nehelenia hun?

by OrgXIII-Namine on Saturday, 16 May, 2009 - 10:22
Avatar Image

Oh wow, this will be fabulous!
Can't wait to see how you do the hair :)

by Wildeth on Saturday, 16 May, 2009 - 12:51
Avatar Image

Ummm, coming slowly tbh Nessie .. but don't worry. If I see you on Saturday and say it's still not finished yet THEN you can start to worry :P I have a habit of running these things right to the wire!

Hmm Wildeth, thanks - no pressure then :D. Cripes, one more big thing I haven't exactly sussed yet. :S Worst case scenario if I run out of time - I'll just have the long cosplay wig with odango's. It's pretty long as is but I do want to try for the artwork look.

And so ..back to work!...

by Ranma1-2 on Saturday, 16 May, 2009 - 21:40
Avatar Image

Reallyyyy looking forward to this x3 I love your Mars too 8D
Youre so amazing x3 Really excited xD If i ever do CereCere Id love pictures with you!~

by Solaria on Wednesday, 20 May, 2009 - 18:52
Avatar Image

Thanks. I hope I manage to get her finished in time. :( ..had a miserable day today - damn sewing machine has been really acting up. I wasted a whole day trying altering tensions, changing cotton , needles etc etc. It just would not sew a simple line without constantly jamming and missing stitches..what the hell!!!

..anyway, I now have to go and buy a new sewing machine tomorrow.. cos I vented my fury on the bad one already. :P

by Ranma1-2 on Wednesday, 20 May, 2009 - 22:35
Avatar Image

Expo time -
Well I got the costume wearable though not completely finished for our skit. Actually I was still sewing bits on in the cosplay changing room on the day. ^^

What I will do now is carry on with the finishing details to complete the costume like I wanted and then take some photo's. I should have some which were taken from the day at the Expo show - I'll add them to the gallery when I see them. Thanks everyone for your lovely comments on the day. Really made me happy. ^__^

by Ranma1-2 on Monday, 25 May, 2009 - 19:43
Avatar Image

Congrats on the skit! Since I was before you I got to see you all up close :D
The song was awesome, did you get it from Aladdin 2? I think that's where I heard it from...
anyway you all looked awesome ^^ and it was great saying hi to you in the backstage area :3

by Freyarule on Tuesday, 26 May, 2009 - 15:39
Avatar Image

I loved your skit. I watched it an honestly thought we wouldn't win anything and you guys would get best performance. It was just so funny!

-Tab

by Uber-Nerd on Tuesday, 26 May, 2009 - 16:05
Avatar Image

Thanks guys, yeah we really enjoyed doing our skit, was loads of fun.. Nessie left lots of creative spaces for us to add our own improvs, which we lavished up. ^__^
I'm glad people found it funny, even though we didn't win an award, the main thing is everyone had fun. You know cosplayers, even when we're competing against each other, we're just so friendly about it. :P
It is always a pleasure to meet you other guys at these events and chat face to face. Cosplay is a ball. ^^
oh yeah Freya..yes the music it is from Alladin - "Just forget about love" you can see the clip on youtube.

by Ranma1-2 on Tuesday, 26 May, 2009 - 17:46
Avatar Image

You looked fantastic, I must say! It was nice to meet you too (albeit briefly) :)

by Sillabub on Tuesday, 26 May, 2009 - 18:46
Avatar Image

omg you looked gorgouse!!! i soo love the dress XD

you did an awesome job and amazed we used the same type of fabric haha! it was so fun meeting and chattting 83

by Kaka Extreme on Tuesday, 26 May, 2009 - 19:21
Avatar Image

Thanks guys. *blush*
No one seems to have minded the dress wasn't quite finished yet, ha ha ha,
I really want to add the bracelets, necklace etc. I just ran out of time cus I put so much into Saturdays costume.
Yeah I LOVE meeting and talking with you guys - so many talented and beautiful people. ^__^

by Ranma1-2 on Tuesday, 26 May, 2009 - 19:55
Avatar Image

I'm so sad I wasn't there to see this/you at Expo.

But I'm looking forward to seeing the photos! =^_^=

by Lunar_Kitten on Wednesday, 27 May, 2009 - 11:51
Avatar Image

I noticed you were not around this time.. missed you.
I'll put pics up when I find some...

by Ranma1-2 on Wednesday, 27 May, 2009 - 13:50
Avatar Image

You looked brilliant in this!! I loved you on stage as well hehe x]

In response to Haine: Thanks for checking if I was alright! Yes my shoes were giving me the worst blisters I ever had and so I had to sit down a lot [in the end I walked around in bare feet X_x;]

by CrystalNeko on Wednesday, 27 May, 2009 - 18:23
Avatar Image

You looked so amazing as her!! The skit was excellent too and you really make a fab baddie! I love the wig so much *_* I was so happy I could see this in real life!! :D

by Charlie-Bear on Wednesday, 27 May, 2009 - 18:48
Avatar Image

Aww thanks.

Oh, sorry to hear about those blisters, Neko ..hope your feet mend soon.

I just found a couple o pics from the masquerade, thank you Nert for taking them. ^__^

by Ranma1-2 on Wednesday, 27 May, 2009 - 18:51

woooow, looks so gorgeous! :D
Impressive wig as well!!!

by Adamoluna on Wednesday, 27 May, 2009 - 20:09
Avatar Image

Thanks Special-Pleb, ^__^ being the baddie is great , you can really be ott and have fun with it.
tbh I was a little dissapointed that I didn't get the costume 100% finished. :( It's something I am already working on, ie completing it properly - then I'll do some more piccies. And I'm sure there will be more Sailor Moon groups in future so I can be Nehelenia again.

by Ranma1-2 on Wednesday, 27 May, 2009 - 20:10
Avatar Image

Thanks Adamoluna.
The wig was the longest wavy wig I could find and I added the two odango's with the longest extensions and styled them to match. I've got progress pics of making those - I must add to the journal.

Missed you not being there this time..

by Ranma1-2 on Wednesday, 27 May, 2009 - 20:14
Avatar Image

Some of the facial expressions you pulled on stage... HILLARIOUS!

Well done!

by RanmaSyaoran on Wednesday, 27 May, 2009 - 21:04
Avatar Image

Cheers my friend ^^ I'm glad you enjoyed it.

by Ranma1-2 on Wednesday, 27 May, 2009 - 22:45
Avatar Image

But ... but ... where are those fabulous legs of yours?
Where else? They are hiding under that fabulous costume!
I wish I'd seen this in person - hopefully another time =^_^=

by Lunar_Kitten on Thursday, 28 May, 2009 - 11:33
Avatar Image

I know...^^ I nearly put a slit in the front of the dress but decided it would change the look too much.

..The legs will be back in Oct, in latex!! ;P (see Silk Spectre II)

When you do see this costume in person it will be better, I will have finished adding all the other details to it. ^^

by Ranma1-2 on Thursday, 28 May, 2009 - 11:57
Avatar Image

Your wig was beautiful. I do agree expo needs more of Steve's famous legs.

Good to see you again.

by Taffeta_Rose on Thursday, 28 May, 2009 - 12:45
Avatar Image

Hi ailsa-chan, it was good seeing you again too. Sorry I didn't make it through the horrid traffic on Sat.
Yes I was really pleased with the wig and extensions. ^__^

I promise...more legs to come. :D

by Ranma1-2 on Thursday, 28 May, 2009 - 13:02
Avatar Image

Sire you have done it again ^.^ well done :)

by Captain_Marvelous on Friday, 29 May, 2009 - 00:46
Avatar Image

Why thank you kind sir. ^^

by Ranma1-2 on Friday, 29 May, 2009 - 10:47
Avatar Image

I've been anticipating this for forever ^^, Its great to finaly see it, and you look gorgeous! (Although I'm a teeny bit sad there's no closer-ups of you with added boob!)

PS.... Happy Birthday!!

by Fables on Saturday, 30 May, 2009 - 18:57
Avatar Image

Thanks Fables. Although..I feel a lil bit guilty cos the costume isn't quite finished yet. It will be better when I add all the bits that should be there. And then I'll do more pics.
Oh the boobs weren't that impressive in the end, I just made it so it looked ok on stage. ..I did my classic 'running out of time' trick! :P

There should be a few good pics that were taken at the end of the show, but I haven't got them yet. :S
btw how d'ya know it's my Bday today :D

by Ranma1-2 on Saturday, 30 May, 2009 - 22:30
Avatar Image

you was so awesome on stage, you made me laugh so much xD, great cosplay ^_^

by Sweeturk on Saturday, 30 May, 2009 - 22:53
Avatar Image

Really? thats great ^^ we had so much fun too doing the skit.
Thanks for your comments Sweeturk. ^_^

by Ranma1-2 on Saturday, 30 May, 2009 - 22:59
Avatar Image

arr that is super spiffy!! ^_^ I havent seen a Queen Nehelenia one before,really ace.

by MADALEENA on Thursday, 29 April, 2010 - 00:14
Avatar Image

Thanks Madeleena. ^_^ It's a great costume to make and fun character to play, I don't know why she hasn't been cosplayed much. I'd like to go back and make the costume more accurate if there is another opportunity to do her some day..

by Ranma1-2 on Thursday, 29 April, 2010 - 09:56
Avatar Image

You know what I reckon you'd make a great Blind Mag -from Repo! the genetic opera .....Especially since you did that cool Princess Tutu as well.

by MADALEENA on Thursday, 29 April, 2010 - 12:30
Avatar Image

Oh I saw another girl doing Blind Mag - she did a superb job. I do love feathers.. ^_^

by Ranma1-2 on Thursday, 29 April, 2010 - 18:15
Avatar Image

Oh God I remember this from that expo! XD It was a bloody funny performance!

by Butterfly-Goddess on Wednesday, 20 October, 2010 - 17:15
Avatar Image

Thanks Butterfly-Godess. I'm glad you enjoyed it. ^_^ It sure was fun to do.

by Ranma1-2 on Wednesday, 20 October, 2010 - 21:59
Avatar Image

OMG! I remember this! I remember being absoultely in love with your masquerade skit! :D Absolute legends! x

by BabemRoze on Saturday, 18 December, 2010 - 02:11
Avatar Image

Aww thanks BabemRoze. As I recall I totally forgot to put mascara on and didnt realise until I came to wipe it all off! No wonder my eyes look a lil bare in the makeup dept for this. :S But yeah the skit was a lot of fun, actually Ive come to the conclusion..Villains are fun to do. :P

by Ranma1-2 on Saturday, 18 December, 2010 - 02:23
Avatar Image

Ieeeeeeeeeeee!
Amazinggggg! :D

by NakedSalad on Wednesday, 9 March, 2011 - 16:21
Avatar Image

NakedSalad - Aww thanks, you think so?? I feel a bit fail about this one tbh. Really needed to finish all her bead jewelery, and my arm puffs collapsed :( and serious lack of boobage! But I will fix the not so good parts up some time - Im sure I will wear this again. ^_^

by Ranma1-2 on Wednesday, 9 March, 2011 - 21:19

Looks great ^^

by VictoriaRusso on Monday, 28 January, 2013 - 18:28
 

Journal

odangos and hair extensions (Posted 27th May 2009)

Then I blow dried it still fixed around the pole with the hair dryer.
When I took the hair extension off the pole it was now one big spiral. So I then teased the hair into small sections and thats how the lovely locks were formed.

The tuft of spare hair is what I used to fix the odango onto the wig. Basically I just parted it into small sections and tied it through the wig net.
Then I wrapped the hair extension around the outside of the ball and tied around the base with cotton thread to cover the odango with hair.

Thats the first time I styled Kanekalon and made odangos. I'm really pleased how it came out.
I hope this wip helps someone out.

One more pic from the party (Posted 27th May 2009)

Next I carved the holes through the centre of the foam balls and then painted them with acrylic black paint.
When dry I threaded the hair extensions through the holes and fixed them in place in the odangos with the hot glue gun. This was a bit tricky because too much heat would melt the foam ball.

Styling
The hair extensions were just straight and a bit frizzy so I had to style them to match the lovely wavy cosplay wig.
So I wrapped the hair extension around a broom handle - like a barber pole and secured with elastic bands. I read you can use clothes steamers to style Kanekalon fibre. I don't have a clothes steamer, but I do have a steam wallpaper stripper - which operates much the same. So I used that to give steam straight out of the hose onto the hair.

odangos and hair extensions (Posted 27th May 2009)

Taking the foam piece and rotating it in the sanding former gradually the end rounds off. Then turn it over and do the other side, gradually the sphere takes shape.

odangos and hair extensions (Posted 27th May 2009)

Next I made a curved sanding former out of more packaging foam. Using the same jam jar so the size of the curve is the same as the odango.
Then I taped some sandpaper into the curve and the former is ready.

Odangos and hair extensions (Posted 27th May 2009)

I'm told you can buy these polystyrene foam balls from eby but I didn't know that so here's how I made mine...

Step 1
Using a small jam jar which was the right size diameter for my odangos I drew around the lid onto a slab of some packaging foam.

Step2
Using a hacksaw I cut out the rough shape

Step 3
Using sandpaper I refined the foam into round biscuit shapes.

Step 4
I glued 3 biscuits together with PVA glue so that there was enough thickness to make the sphere out of. And left to dry.

18 May 09 (Posted 18th May 2009)

Odangos are made and the long hair extensions have been attatched. I managed to style them using the steam wallpaper stripper. I have taken progress pics along the way, but since time is runing short I will organise them after Expo.

Also I finally found some beads, thank goodness, now I can relax about those sleeves and necklace details.
..Better start putting this dress together! :P

2 May 09 (Posted 2nd May 2009)

Long wavy wig has arrived from China *relief! ^_^*

Also I bought some lovely material for the Ivory part of Nehelenia's dress.
Started making a 'rough' bodice out of some spare material and using a wedding dress pattern.

22 March 09 (Posted 22nd March 2009)

Ok I borrowed several bridal dress patterns off my mum today. Using parts from the different patterns I hope to be able to make up Nehelenia's dress...

14 March 09 (Posted 15th March 2009)

Officially started!
Went around our market today and found the base material for the dress, a lovely thick fabric which drapes Beautifully and has a two tone quality Black/Green.
Also found some lovely Silver strapy high heel sandals for just £3. (I love our market! ^_^ )