J-Po
 


Costume :rapunzel
Variant :brunette
Source :Tangled
Progress :Complete
Worn At :Kitacon III (2011)


Costume Photos

back detail

yey my lovely steph took this pic :D

this was a progress pic i did agesss ago

ouch

embroidary

progress

magic

wig and crown

front view

 


Costume Information

Description
i think this is a great film and i just love Rapunzel she is just great this is now my fav disney film of all time beating The little mermaid :O


if its done in time it will be for kiticon sat night

Comments

Avatar Image

i loooooove this =D Can't wait to see hun x.

by FusionRose on Monday, 13 December, 2010 - 13:54
Avatar Image

Part of me would love to cosplay Repunzel but my friend would be really sad if I did coz she loves her and its kinda like if she cosplayed Rinoa XD we're weird like that :P we have one or two special characters we "claim" that the other isn't allowed to do >XD so make this Repunzel amazing for the both of us! XD x

by BabemRoze on Monday, 13 December, 2010 - 16:39
Avatar Image

Aw thanks ill try my best. You could always do this version cos its not the main one lol go brunettes lmao

by J-Po on Monday, 13 December, 2010 - 16:56
Avatar Image

EEEE YOU'RE DOING A DISNEY CHARACTER!!!! I HAVE to bring one of my Ariel's now!!!

by FuriePhoenix on Monday, 13 December, 2010 - 20:42
Avatar Image

yea i thought it was about time lol my nick name at one of my old jobs was disney cos i was a bit obssesed lol dont kno when im gonna do it lol one night but ill have to swope an outfit out lol

by J-Po on Monday, 13 December, 2010 - 23:09
Avatar Image

yeah that's what I was thinking for my Ariel- wear it for one of the evenings. If you do we'll have to take some disney style photos!

by FuriePhoenix on Tuesday, 14 December, 2010 - 18:55
Avatar Image

sounds ace :)

by J-Po on Tuesday, 14 December, 2010 - 23:31
Avatar Image

pics are a must if I see you 8D Thisll be awesome ^^

by VampiricAngel on Thursday, 16 December, 2010 - 13:27
Avatar Image

yeeeeeey im happy nowwww :D

by J-Po on Thursday, 16 December, 2010 - 23:45
Avatar Image

loooks great hunnn !!!

by ryaoki on Sunday, 23 January, 2011 - 00:20
Avatar Image

awsome ^^, I love this movie, so am happy to hear you're doing this

by nanahara on Sunday, 23 January, 2011 - 17:05
Avatar Image

aww fankyou i hate the top it makes me look fat but give it a bit of disney magic and hopefully it will look good

by J-Po on Sunday, 23 January, 2011 - 17:26
Avatar Image

shuddup you aren't fat stoopid >.<
The top is perfect =D Love it, can't wait for this to be complete x.

by FusionRose on Sunday, 23 January, 2011 - 17:49
Avatar Image

The progress on this is looking really nice, and I really look forward to seeing it complete!

I really dont mean to sound like a bitch or anything, but as you've gone to the trouble of saying that your costume is a spoiler, I felt like I should point out that your profile, and your recent picture of your wig (which is really good I must add ^^) both contain the spoiler.

That was really long worded, and I'm sorry if I've sounded horrid in any way!

by TheStarlightFairy on Wednesday, 26 January, 2011 - 00:03
Avatar Image

arugh i totally forgot it wasnt fully out yet it had previews, and that was pretty much my mistake im sorry

by J-Po on Wednesday, 26 January, 2011 - 00:28
Avatar Image

Baww no worries ^^ I just thought I should say something incase someone came across it by mistake and went into a rage at you or something~

by TheStarlightFairy on Wednesday, 26 January, 2011 - 00:37
Avatar Image

haha no problemo im so blonde sometimes :P yea i dont want to upset anyone :Pnot unless ive hit them with a fryin pan , how u doin on ur wig ?

by J-Po on Wednesday, 26 January, 2011 - 00:40
Avatar Image

Hitting people with a frying pan may not be the best way to win people over XD

And I've decided on doing a simple half ponytail type thing with a small braid on either side of my head, with flowers ^^ A lot of people are doing the Disneyworld braid, and I felt like being different XD

by TheStarlightFairy on Wednesday, 26 January, 2011 - 00:45
Avatar Image

aww cool im really crap with styling wigs lol so i took the cheats way out lmao if ur doin it at night at kita i wanty a double pic :P

by J-Po on Wednesday, 26 January, 2011 - 01:42
Avatar Image

Aaah I'm not wearing it til Manchester sorry :c No way can I finish in time for Kita XD

by TheStarlightFairy on Thursday, 27 January, 2011 - 00:10
Avatar Image

aww you made me sad :( but i shall steal you in manchester then :P

by J-Po on Thursday, 27 January, 2011 - 00:24
Avatar Image

D'aww you'll be so cute :3
I'm hopefully doing the same version too but maybe with a different dress!
x

by Chibi on Saturday, 29 January, 2011 - 23:58
Avatar Image

oooo the ending dress? and Eugine prefers brunettes lol awesome choice :D

by J-Po on Sunday, 30 January, 2011 - 00:03
Avatar Image

you should use your Yuna (X-2) wig its the same style! My mom gave me that idea! ^_^

by FuriePhoenix on Wednesday, 9 February, 2011 - 21:10
Avatar Image

ooo you have to thank your mum for me thats a really good idea :D

by J-Po on Wednesday, 9 February, 2011 - 22:53
Avatar Image

aww - the wig really suits you ^^ You're gonna look so sweet as Rapunzel -^^-

by Pandora-Chi on Wednesday, 9 February, 2011 - 23:30
Avatar Image

i feel it makes me look like a boy lol suits Haruhi Fujioka more i think but we shall see which is best when ive made my costume

by J-Po on Thursday, 10 February, 2011 - 10:08
Avatar Image

Haruhi oh yeah lol that is a great wig for her -^^- I honestly don't think the wig looks bad on you at all - I'll be looking forward to seeing this and Haruhi's cosplay ^^

by Pandora-Chi on Thursday, 10 February, 2011 - 12:33
Avatar Image

Another Kita cosplay I shall be grabbing you for pictures for XD What day you doing this?

by street-angel on Thursday, 24 February, 2011 - 11:09
Avatar Image

:D umm either friday or sat night i think its leaning more towards saturday night just got to actually start this lol

by J-Po on Thursday, 24 February, 2011 - 14:46
Avatar Image

Most people are doing the blonde one so I think it would be more unique to see the brunette version =D

by BabemRoze on Thursday, 24 February, 2011 - 16:30
Avatar Image

thats 3 for brunette and none for blonde it may stay bruette then :P i blame ebay for my indecisiveness

by J-Po on Thursday, 24 February, 2011 - 16:55
Avatar Image

Wow i love your wig ! looks soo natural !

by Holli on Friday, 4 March, 2011 - 22:01
Avatar Image

wow :) love the wig :D can't wait to see at Kita <3

by Frederica la Noir on Saturday, 12 March, 2011 - 21:17
Avatar Image

:) thank you i hope i get it done and dont ruin it lol

by J-Po on Saturday, 12 March, 2011 - 21:41
Avatar Image

I seriously cant WAIT to see your Punzie!!!

by FuriePhoenix on Thursday, 17 March, 2011 - 19:38
Avatar Image

tehehe it is a secret just incase it goes wrong lmao but i might give you a sneak peak :D

by J-Po on Thursday, 17 March, 2011 - 21:29
Avatar Image

Looks so beautiful. I love the fabric =]

by Kacela on Wednesday, 23 March, 2011 - 16:13
Avatar Image

thank you :D

by J-Po on Wednesday, 23 March, 2011 - 16:19
Avatar Image

So Amazing!!!!!! You're going to look so beautiful hun x.

by FusionRose on Wednesday, 23 March, 2011 - 16:51
Avatar Image

beautiful!!!!!!

by FuriePhoenix on Wednesday, 23 March, 2011 - 16:54
Avatar Image

This is looking nice c: Where did you get the flowery fabric? It's very pretty <3

by Luminescence on Wednesday, 23 March, 2011 - 20:57
Avatar Image

thank you guys :D :D
and luminescence youll never believe me, but i work in a charity shop and well this white double duvet came in with a flower pattern my head instantly went Rapunzel i bought it dyed it and that how it all started lol

by J-Po on Wednesday, 23 March, 2011 - 23:20
Avatar Image

Lucky girl! I wish I had the same good luck with flowery fabric! D:

by Luminescence on Wednesday, 23 March, 2011 - 23:24
Avatar Image

wowee ^____^ that is looking so gorg! and I love how you recycled the fabric 8D mega mega excited about seeing this now! xxx

by Frederica la Noir on Wednesday, 23 March, 2011 - 23:27
Avatar Image

WOW!! The dress is absolutely beauuuuutiful! you're seriously gonna make a stunning Rapunzel <3

by Pandora-Chi on Wednesday, 23 March, 2011 - 23:32
Avatar Image

aww thank you well i recycled more the middle slip on the top is from an old curtain lmao

by J-Po on Wednesday, 23 March, 2011 - 23:36
Avatar Image

Stunning progress photos!! (I haven't watched the film, but I've heard it's pretty good!) Keep up the good work!

by BB Dubs on Thursday, 24 March, 2011 - 01:18
Avatar Image

Looks incredible! :D

by Mungojerrie on Thursday, 24 March, 2011 - 10:24
Avatar Image

Looks great . lol at the frying pan haha :P this defo is one of my fave Disney movies

by Sherbet-Lemon on Thursday, 24 March, 2011 - 15:10
Avatar Image

So so cute! You look exactly like her ^^

by Pandora-Chi on Thursday, 24 March, 2011 - 15:20
Avatar Image

thanks well the costume looks right my face doesnt lmao cant seem to get rid of pulling my duck face lol

by J-Po on Thursday, 24 March, 2011 - 15:25
Avatar Image

Wow! Awesome. That was some fast working :D
Looks great#!

by eternal_aranel on Thursday, 24 March, 2011 - 16:09
Avatar Image

Another amazing cosplay m'dear.
ADORE it. :D x

by NakedSalad on Thursday, 24 March, 2011 - 16:32
Avatar Image

thank yoooou *blush* XD

by J-Po on Friday, 25 March, 2011 - 23:02
Avatar Image

all came out really well ! love this costume ^_^ !

by flames-of-monki on Saturday, 26 March, 2011 - 20:52
Avatar Image

oppsi ! ^ i made the comment above on my bfs account ^_^

by Holli on Saturday, 26 March, 2011 - 20:56
Avatar Image

*jaw drops* Gorgeous dress!!

by Quinzel on Sunday, 27 March, 2011 - 00:01
Avatar Image

this dress looks so amazing! i love the detail =3

by .neverbell on Sunday, 27 March, 2011 - 20:50
Avatar Image

thank you guys :D

by J-Po on Sunday, 27 March, 2011 - 23:19
Avatar Image

You suited her alot! Really awesome!

by eternal_aranel on Tuesday, 5 April, 2011 - 12:32

This was SO cute! I'm so glad I got to see it, you looked stunning!

by goodbyeworld on Wednesday, 6 April, 2011 - 15:14
Avatar Image

Best Rapunzel I've seen yet!! You must bring this out again so we can get Ariel and Punzie shots!

by FuriePhoenix on Thursday, 7 April, 2011 - 18:23

it looks very great! best rapunzel dress ive seen yet. i am currently working on the other rapunzel dress which I'm gonna wear at MCM soon :3 you gonna wear this one again in London?

by Shigeako on Tuesday, 3 May, 2011 - 22:26
Avatar Image

aww you make me blush :P yea im going to wear it with the blonde hair if i can fix the braid lol

by J-Po on Tuesday, 3 May, 2011 - 22:32
Avatar Image

HI Jo-op long time since we last spoke, love your Brunette Rapunzel. Well I've been on here about nearly 4 months now and comments on my costumes are slow going compared to most peoples on here. I seem to get more recognition on youtube, though the few people who have left comments are very nice people. Hope you are well from Tracy

by Tracy on Wednesday, 5 June, 2013 - 17:57
Avatar Image

people generally comment on WIP pictures, but it depends on the people. congrats on the youtube i need to get back into making videos lol

by J-Po on Wednesday, 5 June, 2013 - 18:25
 

To-Do List

redo front middle sectionHighPlanned
hem skirt HighPlanned
make underskirtLowComplete
make skirtLowComplete
learn how to embroyder LowPlanned
back panelLowPlanned

Shopping List

tiara £6.00Bought
frying pan (toy)£0.00To Buy
Total£6.00

Journal

yeeeeeeeey (Posted 23rd March 2011)

one more days work and its done :D just hemming and the back to sort out = finished :D

are you kidding me (Posted 16th March 2011)

on monday i punched loads of eyelets into the top and well i picked it uptoday and most of them fell out :( i hate eyelets why do they not just stay in i dont get it what am i doing wrong :(

secret :D (Posted 12th March 2011)

this is the only time im ever gonna say this about a costume ive made but its pretty good, im keeping it a secret cos i just want to surprise you all, plus if i do something epically wrong again (stupid foundation) i can deny the existence of this costume. so whats left

how the ek do you do eyelets??!!!!

epic fail (Posted 3rd March 2011)

so i tried on my skirt today an well i got foundation on it i tried to clean it but it made it worse now im going to have to unpick the panel and do another one. I'm so glad i have a spare piece left over

decided :D (Posted 25th February 2011)

ok so im doing the version on the film and well i'm dying the middle insert of the skirt as we speak i hope it turns out right. Then i'm going to dye the top lilac and buy lilac material for the rest of the skirt.
then fit it all together, :D

and also as ive had more people say brunette brunette it is :D

descision (Posted 29th January 2011)

i really love this character i want to do her justice so in stead of using a base top im going to make a corset with boning and everything, if that goes wrong then ill go back to the base top