Chickenbits
 


Costume :Dante ( :o )
Source :DMC
Progress :Complete
Worn At :London MCM Expo October 2010


Costume Photos

Fuck the police

ref

2

1

 


Costume Information

Description
While it's listed as complete, I'll definatley go back to it and inprove it :)

Comments

Avatar Image

Haha the ramona picture xD yay glad you're planning this version too ^^

by Sailorette on Friday, 17 September, 2010 - 01:02
Avatar Image

Oh my god how could I have looked THAT bad as a teenager Dx
Ima have to school you in the Cuhrazee

by Yamakuzy on Friday, 17 September, 2010 - 11:44
Avatar Image

Is it official that he is young Dante? :O I thought he was a completley new one?

hehe, well this new Dante seems to have his own level of CUUUURAAAZEEEEEYY

by Chickenbits on Friday, 17 September, 2010 - 12:02
Avatar Image

*cries*

by CharlotteLuna on Friday, 17 September, 2010 - 12:53
Avatar Image

How can you cry? :O he is so awesome now ^^ now we got 2 awesome Dantes :D The more the merrier ^w^

by Chickenbits on Saturday, 18 September, 2010 - 01:05
Avatar Image

He....he's awesome?! Have you even played a DMC game properly?
Wait, how old are you? @A@

by Yamakuzy on Saturday, 18 September, 2010 - 11:12
Avatar Image

19, and I loved both 3 and 4 :P

Haven't played 1 and 2, but from what I've udnerstood 2 is so bad that alot of fans like to pretend that it doesnt exist :P 1 seems alright tho. I'd say that DMC 2 Dante is the coolest Dante tho ^^

DMC 4 Dante would be second if he didn't have the worst punchlines in video game history. I've never rolled eyes as much as I did while playing DMC 4. Shame on such a good voice actor.

by Chickenbits on Saturday, 18 September, 2010 - 16:56
Avatar Image

dmc2 DOESNT exsist we dont pretend it doesnt!

dmc3 dante all the way.

by CharlotteLuna on Saturday, 18 September, 2010 - 21:15
Avatar Image

Chicken, you know Dante is MEANT to have cringe worthy one liners, right?
He's the OTT parody xD

by Yamakuzy on Saturday, 18 September, 2010 - 21:22
Avatar Image

Sure, he is kidna ment to be campy, I can dig that :P but... personally I think I'd enjoy the story more without them :P

But whatevs, no matter how Dante looks, the important thing is, can he kick ass?

He's only been in one trailer, so let's give him the benefit of the doubt ;)

by Chickenbits on Saturday, 18 September, 2010 - 21:56
Avatar Image

Okay, but one more thing:
That trailer was not kicking ass. And he got chained up.
It's not longer Dante, Rename him Donto

by Yamakuzy on Sunday, 19 September, 2010 - 16:26
Avatar Image

Oh I liked the trailer. The chaining up was "whut?" but... I mean, Dante has gotten a sword through him several times, so if not for the plot armour, Dante would have had his ass handen to him many times :P

It's not really fair to make a character invincible and say that he is more badass than one that aint imo xD that's cheating :P

by Chickenbits on Monday, 20 September, 2010 - 12:28
Avatar Image

Well Dante isn't invincible, but he's a half demon. He's stronger than Sparda and Vergil. Because of him being a demon, he can survive being impaled because it heals him directly after, so it's not really plot armour, it's been explained in the novels, the games, as well as in the gameplay (Whenever you activate your devil trigger you heal)

And at what point did I say that Dante was bad ass because he was Invincible? Nobody says that. He's a bad ass because he can kick ass, he acts like an OTT action hero stereotype (like he was designed to be) and he's also a vortex of one liners. Nowhere on the internet have I seen someone other than you so much as mention Dante being a bad ass.

Also, Donto isn't bad ass because he does something disgusting like smoke, -tried- to be bad ass by extinguishing a cigarette on the enemies face (Only a 15 year old would find that awesome or amusing) and the trailer showed NOTHING that makes Dante what he is, no one liners, no cool swordplay (Heavenly sword style BWAHAHAHAHAH no) he didn't enjoy his battle and he didn't use any interesting gun play (Though this is to be expected, he hasn't become experienced in shooting yet as he's only 15)

by Yamakuzy on Monday, 20 September, 2010 - 12:38
Avatar Image

I think its awesome that your doing this! and very brave too xD
either way I'm looking forward to seeing it, hope your still coming the dmc group on saturday? ^.^ I'll try and make sure no one attacks you lol I think its a shame theyve changed him so much but I'm willing to give him a chance, I'll wait til I've played the game before I condemn him entirely xD hope your gonna be warm enough though, you can always have vergy hugs if not ^.^

by PaperTiger on Wednesday, 29 September, 2010 - 10:15
Avatar Image

Oh I'll be there! :D

And I personally think that he looks even better now :P Dante has always been made to appeal to a younger fan-base (not pre-teen, but 13-16, cuz let's be honest here, how old were we when we got into DMC? :P) So I don't rly see the "kiddie" argument. Then again, I don't see the "gay" argument either, cnsidering the old Dante walks around wearing no shirt and a leather bra :P

I think it's a shame that people won't give him a chance, and it seems people are just attacking him on whatever they can find :/ (People consider it part of snakes style to smoke, people chuckled when FF7 cic lighted his dynamytes with his cigarette and noone raised an eyebrow when Kazuma or the main character of vanquished smoked). Maybe the game will suck, but I don't think it will :) We will all have to wait and see ^^

But it's cool to hear that you are supportive ^^ If anything, this will make for a pretty unique DMC meetup? ;) Plus, it's kind exciting cosplaying a character that stirs up so many emotions >: D

by Chickenbits on Wednesday, 29 September, 2010 - 12:41
Avatar Image

Although i'm still iffy about the character (gunnah wait till the game comes out before i judge TOO much) I think you've done an awesome job on this so far :D

by CharlotteLuna on Thursday, 30 September, 2010 - 19:41
Avatar Image

Thanks alot! :D Yeah I thought it turned out pretty cool :) I saw some shoes that would be perfect today but I'll see if I can find some reeeaall cheap ones... got some time left so I'll be patient xD

by Chickenbits on Thursday, 30 September, 2010 - 20:26
Avatar Image

Yeah I'm kinda glad dmc is getting so much attention, even if it's not all good. I was starting to feel that Dante was dropping off the radar and fading away =[ I think its just from reading the books and manga etc that they've added the smoking bit but you never know, something could happen in this games story that might explain why he hates smoking later on
I think it just freaks everyone out that he's changed so much so suddenly, there was no warning or anything
It's looking pretty awesome so far though! Sweeeet coat!
I'm looking forward to seeing the finished thing xD either way it's gonna be cool

by PaperTiger on Thursday, 30 September, 2010 - 21:07
Avatar Image

Damn o_o
Nice work on the coat!
I'll be doing Nero in October if you wanna get together, shoot the shit about how we're failed replacements and get drunk with pizza xD

by Yamakuzy on Thursday, 30 September, 2010 - 21:08
Avatar Image

Ren: yeah I can understand the emotion people get from seeing it, but I think people overreacted. The sad truth is that the whole reason Dante is getting redesigned is because Capcom didn't think the games sold well enough. It was either this or... nothing :/ But thanks alot for your comment on the coat! ^w^

Yama: Thanks bro! :) Considering what you think about the character, this means alot xD ^^ And yes we totally should! That sounds so cool! :D *reject brofist*

by Chickenbits on Thursday, 30 September, 2010 - 22:25
Avatar Image

I was just being a troll and an angry fanboy xD More pissed that the game went over to Ninja theory and they gayed up dante xD (Though I accepted why they did it, makes sense in a weird sorta way_

by Yamakuzy on Friday, 1 October, 2010 - 16:42
Avatar Image

haha yeah.... But like I said, like it or not, it was either this or nothing :/

I think people just gotta give Donto some time :P But the alchol+pizza thing sounds lovely 8)

by Chickenbits on Friday, 1 October, 2010 - 21:25
Avatar Image

Holy shit awesome :D You did that pretty fast it takes me eons to actually get round to making cosplays @_@

This will be EPIC!

by ShadowxSong on Saturday, 2 October, 2010 - 06:50
Avatar Image

Haha thank you ^^. Just hope I can find some decent shoes :/

by Chickenbits on Saturday, 2 October, 2010 - 12:18
Avatar Image

Do Primark do guys shoes? I'd say you don't need something too expensive just some cool boots ^^

by ShadowxSong on Saturday, 2 October, 2010 - 18:09
Avatar Image

Yeah they need to be cheap xD are Primark cheap? :S I still haven't learned about all of your brittish stores xP I thought primark was a flashy store :P

by Chickenbits on Saturday, 2 October, 2010 - 21:35
Avatar Image

Bjorn kun *glomps* Looks so awesome, i must see it...What day are you wearing this ???

by sweettoothL on Sunday, 3 October, 2010 - 16:05
Avatar Image

*gets glomped* o.o

xP I'm wearing it both on saturday and sunday ^^. So you should be able to see it x3

by Chickenbits on Sunday, 3 October, 2010 - 16:09
Avatar Image

yey im getting a photo with you xp

by sweettoothL on Monday, 4 October, 2010 - 06:53
Avatar Image

I would love to ^^

by Chickenbits on Monday, 4 October, 2010 - 13:20
Avatar Image

Great progress so far :) still not sure about this look for him but its growing on me! lol

by GraceyDarling on Friday, 8 October, 2010 - 09:51
Avatar Image

hehe thanks :) Well I'm all over the new look xD not to say that I didn't like the old one too :P

by Chickenbits on Friday, 8 October, 2010 - 14:08
Avatar Image

This is gonna look kick ass.

by Mosquitoast on Saturday, 9 October, 2010 - 15:37
Avatar Image

hehe thanks :) I hope so too ^^

by Chickenbits on Saturday, 9 October, 2010 - 17:25
Avatar Image

While this is cool 'n' all, why are you cosplaying the fake Dante? :P
Cosplay the real one, dude!

by PandaaPaws on Wednesday, 13 October, 2010 - 14:35
Avatar Image

Meh, real Dante is overdone :P Plus I like this one better :3 besides, I am getting a DMC 3 dante costume together aswell xD Although it has been put on hold :P

by Chickenbits on Wednesday, 13 October, 2010 - 23:15
Avatar Image

This was actually my fave DMC cosplay ironically. XD. I really enjoyed cosplaying with you! It was a fun group and I would be willing to pick Yamato up again :).

by 1000014 on Tuesday, 2 November, 2010 - 23:16
Avatar Image

Thanks! :D Means alot really! ^w^ Yeah, I'll definatley do this one again, and I'll definatley go back and improve it. That damn flag... it must be mine! >_< Had an awesome time with you and the rest of the DMC bunch :D :'3

by Chickenbits on Wednesday, 3 November, 2010 - 00:05
Avatar Image

Damnit! I did see you! I wasn't standing far from you for like 20 minutes to half an hour xDD I must have walked past you like a million times but I wasn't sure if it was you or not!

do you plan on redoing this? :3

by CharlotteLuna on Wednesday, 3 November, 2010 - 22:04
Avatar Image

I saw you too, I was thinking about saying hi but I wasen't sure if you'd recognize me, and I had a billion akward moments and I guess I simply didn't want another one xD

I most certanly am! :) I'm gonna go back and improve on it and then wear it again at some other con. If not earlier, then AT LEAST in May :)!

Your dress was so cool! :)

by Chickenbits on Thursday, 4 November, 2010 - 01:12
Avatar Image

Will DEFINATELY have to get a picture with you sometime sweetheart, was thinking of doing dmc in may if my funds allow me, even if i don't i wanna have a shoot with you sometime if you want?(i'll have an awesome new camera by then so i can get you some good shots :D)

by CharlotteLuna on Monday, 8 November, 2010 - 19:24
Avatar Image

cool :D If you're talking about the MCM May expo, I'll hope that I'll be there, the future is uncertain right now :/ But I really hope to! And I'll bring DMC 3 Dante if I do ;)

by Chickenbits on Wednesday, 10 November, 2010 - 01:16
Avatar Image

Well keep in contact and let me know if your definately going and what your bringing <3 will get a shoot done for you 8D

by CharlotteLuna on Thursday, 11 November, 2010 - 20:02
Avatar Image

Oh this is good! o.o

by Mosquitoast on Thursday, 3 March, 2011 - 19:26
Avatar Image

hey thanks alot! :D It's just a shame I totally forgot the flag T_T

by Chickenbits on Thursday, 3 March, 2011 - 19:34
Avatar Image

You have a excellent face shape for Dante.
Great cosplay

by SachikoYumi on Sunday, 12 June, 2011 - 15:29
Avatar Image

My my! :O Thank you! :)

by Chickenbits on Sunday, 12 June, 2011 - 15:48
Avatar Image

xD lmao fuck the police.

by CharlotteLuna on Monday, 13 June, 2011 - 14:51
Avatar Image

haha aye xD

by Chickenbits on Monday, 13 June, 2011 - 15:22
Avatar Image

It's good to see this version done, nice job on the jacket and the make-up =)

by Tsuchinoko on Saturday, 15 December, 2012 - 16:53
Avatar Image

Thank you! :) Yeah the guy who took the photos liked it aswell xD

by Chickenbits on Friday, 4 January, 2013 - 23:03