BakaBakaRangers
 


Costume :Monkey D. Luffy
Variant :Default/Battle Ravaged/RETIRED
Source :One Piece
Progress :Complete
Worn At :London MCM Expo October 2010


Costume Photos

.:Monkey D. Luffy:.

.:OTL:.

.:The chase:.

.:Promise of Friendship:.

.:Straw Hats:.

.:Luffy ABUSE:.

.:Supernova:.

.:Gear SECOND:.

.:We are!:.

.:Lucci stealing Luffy's hat:.

.:The Passing on of the hat:.

 


Costume Information

General
Cost : £20 (cost of shorts, fabric etc.)
Time Taken : 2 weeks

Description
Finally Got it finished!! 8D SO PLEASED WITH IT!!
I made most of it, Vest base, Shorts, Hat (not made, but editing XD) and edited some sandals, though they HAVE gone missing, so may just steal my mothers TT^TT wrist band and bangle may be scrapped and replaced with the X mark and bandage from the Alabasta arc XD CUZ IT'S COOL!!
Will get some pics up soon, maybe Friday as preview pictures while YOU GUYS are at expo ;D
SEE YOU ALL THAR!!
I'LL BE THE PIRATE KING!!
Battle ravaged, cuz I can't find any pictures of my plain Luffy XD

Comments

Avatar Image

I so want to see what this is ^.^ everyone loves secret cosplays!

by mandi-taichou on Tuesday, 7 September, 2010 - 22:35
Avatar Image

oooo >.< i can't wait to see it! I wanna know what it is! :P
Can't you tell me if it's a character i know? 8D?
Damn ittt, need more clues :P

by Enchanting_ELK on Tuesday, 7 September, 2010 - 22:45
Avatar Image

I dunno if you know it or not xD it's a popular anime, but I admit I've never seen if on your cosplay list anywhere XD may be hard for you to guess

by BakaBakaRangers on Tuesday, 7 September, 2010 - 22:53
Avatar Image

hmmmm okay Dx yeah, I'm not usually very good with popular anime's xD well, we shall see 8D!
Good luck with whatever it is xD!

by Enchanting_ELK on Wednesday, 8 September, 2010 - 12:49
Avatar Image

Wha?
IT isnt Grell from kuro is it?

by Yamakuzy on Wednesday, 8 September, 2010 - 14:02
Avatar Image

I'm suprised it doesn't seem obvious o___o

by BakaBakaRangers on Wednesday, 8 September, 2010 - 16:28
Avatar Image

is it still the one you showd me...or is it someone esle you told me >.< I cannot remember O~O

by DeidaraKarura on Wednesday, 8 September, 2010 - 20:24
Avatar Image

...tis who I told you, don't worry xD

by BakaBakaRangers on Wednesday, 8 September, 2010 - 21:02
Avatar Image

Kay xD

by DeidaraKarura on Saturday, 11 September, 2010 - 20:55
 

Journal

Whoa...epic win (Posted 23rd October 2010)

My Gran arrived...and suddenly...it's almost done...WTF!? XD I <3 YOU GRANNEH!!
She solved all the problems in seconds @__@ And I'm glad! The middle is being done now, then the shoulder edges will be done and then the buttons will be added ^^
I HOPE EVERYBODY ELSES COSPLAYS ARE GOING WELL 8DD

Well...kill me, please... (Posted 20th October 2010)

Things have gone a bit...wrong...don't get me wrong, I'll still be cosplaying this to October expo...but the next week is gonna be hectic with this bloody vest! turns out, the front panels are too small and won't go around me (the pattern was already cut and we didn't get chance to check. We're gonna have to instal extra panels into the sides, so if you see them, PLEASE DON'T TELL ME IT LOOKS BAD! I KNOW IT MIGHT DO! WE'RE NOT SURE!!
I have the buttons though (childish, big YELLOW ONES 8D) and some ACTUAL buttons to make sure the vest buttons up...gonna keep it baggy cuz it looks a bit better 8D

Finished something! (Posted 29th September 2010)

I actually finished the trousers today!! *fanfare* and the shirt has been cute out and...almost pinned...though the collar needs a LOT of sorting out as I see =/
Srsly, a few people know what cosplay this is and everybody else has just given up guessing xD

Starting off... (Posted 20th September 2010)

I've actually finally started the main parts of it, mainly, the shirt. The material is pinned to the patterns at the moment and will be cut out after I've done my jobs around the house and watched masterchef xD
Collage is getting in the way a bit, but I get Wednesdays off and I finish at five, so sometimes get home around about six, sometimes earlier...I'll make sure to start off as soon as I get home. Hopefully, it will be done by the end of the week...
Who wants me to reveal it to them now? Because a lot of people see to know who it is ;--;