OnigiriGirl
 


Costume :Mai
Source :Battle Royale
Progress :Complete
Worn At :Tokonatsu 2008


Costume Photos

mascarade

result

me and my doll

uniform reference

smile

 


Costume Information

General
Cost : hmmm about £30 +
Time Taken : decades

Description
i love the battle royal films always wanted to make the uniforms what has caught my eye tho is Mai who i might do

i still dunno if i will make this costume on time since i have a lot of things to do and i also dont no if i will be going :S i also plan to make her doll but i need to find soe more reference piccies T_T shes not in the movies that long so this is going to be hard to find T_T

so far so good i brought a pattern for a pleated skirt haha! searched around ebay to find similar school uniforms for reference

i need some help! i cant decide how the uniform will be since u cant rele see her uniform in the movie i was thinking a blue skirt and white doubled lined top with red tie what do you guys think?

ok so ive finally finished the job i had to make the top all over again cos i underestimated the pattern size.... and since i had a limited amount of time i cheated by buying a school boys shirt and modifying it XD pictures coming soon!

Comments

Avatar Image

blood and guts really aren't my thing! >w< however i'm sure you'll do a great job! O.o

by Hexi on Friday, 2 May, 2008 - 13:25
Avatar Image

lol im not a big fan of blood either but battle royale is too good! and plus the blood and guts didnt look real for me to be squimish

by OnigiriGirl on Friday, 2 May, 2008 - 14:50
Avatar Image

OMG YAY MAI! I can't wait for this cosplay! :D

by Relion on Friday, 2 May, 2008 - 17:37
Avatar Image

AH! you're going to Tokonatsu? i really wanted to go but i'm on holiday when it's on! T~T have a great time!

by Hexi on Friday, 30 May, 2008 - 13:33
Avatar Image

Hmm.... well in my expertise (ha!) it looks like she wears a red neck tie, but it looks like it's come undonw. although that might just be blood..... uh.... looks short sleeved because the sleeve tops looks slightly puffy... quite a girly version of the uniform.... Seifuku ga!

by Hexi on Saturday, 7 June, 2008 - 22:44
Avatar Image

Zomg.
wow.
i love battle royale! ^_^
ive never seen anyone cosplay mai though O_o'
you sure did a good job though!!

by Neko-Chan on Sunday, 10 August, 2008 - 14:26
Avatar Image

hahaha this is awesome! i love you for this!

by Sands on Thursday, 23 October, 2008 - 17:10
Avatar Image

OMG! This is awesome, I didn't think anyone had actually cosplayed her :|

xxx love it xxx

by letmelive on Wednesday, 23 December, 2009 - 22:34