Zelda
 


Costume :Princess Ruto
Variant :Sage Of Water
Source :Legend of Zelda - Ocarina of Time
Progress :Planned
Worn At :None


Costume Photos

Your in TROUBLE LINK!!!

ref

Ref 2

Ref 1

 


Costume Information

Description
She was so cocky, and i loved that about her, haha it was not an annoying cocky, it was a funny cocky =D

ANd when her and link meet again 7 years into the future, she puts him in his place, I love it XD

i have not seen many people cosplay her, and i don't blame them o.0 she is naked after all, I just love so many characters in legend of zelda XD

BODYSUIT FTW XD

should hopefully have anggul doing blue tunic Link XD

Wanna join, or feel like cosplaying one of the sages? then let me know =D

Legend Of Zelda: Ocarina Of Time Characters

Link -(anggul) http://www.cosplayisland.com/costume/view/24086
Darunia - (nixiethepixie) - http://www.cosplayisland.com/costume/view/24088

Comments

Avatar Image

Excellent!! Ive always wanted to try this!! look forward to seeing how you approach this!! <3

by Alyx on Thursday, 20 May, 2010 - 16:58
Avatar Image

Thank you so much, I have 90% of it planned out, it's just that head piece i gotta work on XD, I think she is so awesome to so gotta give it a shot!

by Zelda on Thursday, 20 May, 2010 - 17:00
Avatar Image

Wow I've never seen anyone cosplay her, this'll be so awesome! Good luck and I can't wait to see this one completed ^w^

by Littlegeeky on Thursday, 20 May, 2010 - 17:51
Avatar Image

Hehe thank you so much i hope you like it whe it's finished ^^, I can't wait to get started, i do love her personality XD!!

by Zelda on Thursday, 20 May, 2010 - 17:53

Yes.

by Anggul on Thursday, 20 May, 2010 - 18:53
Avatar Image

Haha, Gotta love her XD Trying to sort out the headpiece for the thing o.0

by Zelda on Thursday, 20 May, 2010 - 18:54
Avatar Image

:O :O :O :O makes me wanna make a blue link now o3o

by kirato on Thursday, 20 May, 2010 - 19:06
Avatar Image

You should do it!!! Then i can moan about you being out of my life for 7 years!!!! XD

by Zelda on Thursday, 20 May, 2010 - 19:12
Avatar Image

Haha! Ruto's on my list too somewhere! :P I'm just happy that Legend of Zelda has a lot of awesome female characters ^^

by BabemRoze on Thursday, 20 May, 2010 - 20:48
Avatar Image

Im hoping she will be done by the end of this year, Love all the characters in legend of zelda XD

by Zelda on Thursday, 20 May, 2010 - 20:50
Avatar Image

*has a happy spaz* How EPIC! Do you plan to take this out to a convention???

*is weirdly repeating Ruto* I dunno, I sorta have a mild obsession with her and Darunia... I think they're awesome. I like Gorons and Zoras and I'm damn proud!

by NixieThePixie on Thursday, 20 May, 2010 - 21:42
Avatar Image

Haha i know there amazing!!! She will be for a con at some point yes, when i fianlly pick where she is going, i will def let you know =D!!!

by Zelda on Thursday, 20 May, 2010 - 21:56
Avatar Image

Awesomes ^___^

I might attempt Darunia at some point... You've put this thought in my head lolz

by NixieThePixie on Thursday, 20 May, 2010 - 22:08
Avatar Image

Please do it!!! Then we could try and get all the sages together XD!!! Or we could just be the awesome ones that appear in the game when link is young and an adult XD!!!

by Zelda on Thursday, 20 May, 2010 - 22:25

I'll start on the blue tunic soon after expo X3

by Anggul on Friday, 21 May, 2010 - 07:37
Avatar Image

They all do technically!! You meet first meet Impa as a child and with Nabooru you have to go back in time and such (Spirit Temple was my favourite temple - I always struggle with the Water Temples no matter the game).

And I shall see if I have funds!! But I shall probably do it anyway!

by NixieThePixie on Friday, 21 May, 2010 - 10:01
Avatar Image

Yeah but were the cool 2 who help him become an adult faster and achieve the master sword . . . . . wooooh us and our jewels XD! Sweet! And now i have my blue tunic link to =D

by Zelda on Friday, 21 May, 2010 - 10:18
Avatar Image

touche!

I think I might make that sage thingie as well(can't recall what it's called lol - brilliant of me).

by NixieThePixie on Saturday, 22 May, 2010 - 10:40
Avatar Image

Gonna be great to see :) Cant wait to get a photo with you :)

by Captain_Marvelous on Friday, 4 June, 2010 - 19:36
Avatar Image

oo be cool to see this at the con :)

by InfiniteJester on Friday, 25 June, 2010 - 15:14
Avatar Image

Ah, Nightmare said you had this planned. It'll be awesome.
I've been playing the game again recently, and I've added Sheik and the Flare Dancer to my planned costumes. ^_^'

Looking forward to seeing it.

by SlimDefinition on Sunday, 11 July, 2010 - 22:50
Avatar Image

I cant wait to see it im like the biggest Ocarina of Time fan lol ^_^

by sweettoothL on Tuesday, 3 August, 2010 - 10:13
Avatar Image

Thank you very much for the lovely comments, not to sure when this will be done for now, hopefully soon enough.

by Zelda on Tuesday, 3 August, 2010 - 16:06
Avatar Image

You're gonna be a fish loooool, wait I cant talk so am I. We shall rock xx

by NightmareWings on Thursday, 30 September, 2010 - 22:32
Avatar Image

Ocarina of Time. Best Game Ever.

by Chiharu on Wednesday, 20 October, 2010 - 20:17