sjbonnar
 


Costume :Uriel
Variant :With Wings and Scythe!
Source :Angel Sanctuary
Progress :Complete
Worn At :AmeCon 2008


Costume Photos

Uriel-Alexiel: The One He Once Loved

The Eyes of Death

The Archangel of Earth

Darkness and Light

Uriel and Jibril

Emo Uriel

Wings in Progress

Scythe Reference

Uriel with Wings

 

Tagged Gallery Images

 

Up to five images tagged in the galleries will be shown above.



Costume Information

General
Cost : We're hitting about £90 now, mostly for feathers ¬_¬
Time Taken : About 11 hours

Description
Well, after Elsa did her stunning Alexiel costume, she's decided she wants a third wing and to start an Angel Sanctuary group for Amecon...

I didn't know what I was doing on the Saturday, so I've been roped into doing Uriel, the smexy Angel of Death! I've seen him cosplayed with the scythe, but no-one has tried doing his wings...so now I'm going to attempt to do him with his wings AND his scythe.

Although, finding a reference picture of him with wings AND the scythe is impossible, hence the two different pictures of him LOL

I need to be taller, thinner and much tanned...this is gonna be interesting...LOL

EDIT: The Scythe measures 43.5 x 82 inches or 3.6 feet wide by 6.8 feet tall o_O

EDIT2: Ok, WINGS ARE ALMOST DONE!

EDIT3: Finished!

Comments

Avatar Image

Uriel is amazing! Cant wait to see this!

by stripey_dani on Thursday, 24 April, 2008 - 01:46
Avatar Image

Here's hoping I pull it off! The scythe is now completely black and I'm gonna paint the silver blade onto it tomorrow ^_^

by sjbonnar on Saturday, 3 May, 2008 - 00:58
Avatar Image

in my expert opinion... *cough* the scythe isn't curved enough. ah ha! i'm kidding it looks awesome. it's hard to get props to suppoer themselves when they're that big! ^^
nice ominous pose! XD

by Hexi on Sunday, 8 June, 2008 - 23:02
Avatar Image

Cool scythe - looking forward to seeing this ^_^

by Lunar_Kitten on Sunday, 8 June, 2008 - 23:30
Avatar Image

I'm not worried about that, but the curve isn't MUCH different as that scythe is at a major angle LOL but thank you!

by sjbonnar on Sunday, 8 June, 2008 - 23:30
Avatar Image

You looked awesome in this at ame! Best Uriel ever! ^_^ (Sorry about all the stroking of your coat...it was just incredibly strokeable :P)

by MoonLily on Saturday, 16 August, 2008 - 21:59
Avatar Image

Thanks hun! And it's quite alright that you stroked my coat! I wish we'd all gotten to hang together more :-(

by sjbonnar on Wednesday, 20 August, 2008 - 00:23
Avatar Image

Woahhh,
AMAZINGG wings!!

by Neko-Chan on Sunday, 31 August, 2008 - 22:25
Avatar Image

Aww thank you very much ^_^

by sjbonnar on Saturday, 6 September, 2008 - 12:56
Avatar Image

Awesome costume. The first cosplay i saw you in. Excellent wings and scythe. Great work.

by Sephirayne on Thursday, 8 January, 2009 - 02:32
Avatar Image

Aww thanks Em. I wasn't too thrilled with it but I'm glad you liked it!

by sjbonnar on Thursday, 8 January, 2009 - 12:32
Avatar Image

I've been looking at some Angel Sanctury manga and it looks awesome. If you ever decide to do Angel Sanctury again I would love to join in. (now to find a caharcter with white blond hair !!)

by Sephirayne on Monday, 2 March, 2009 - 01:14
Avatar Image

LOL Raphael has blonde hair, he's a perverted male doctor angel. Also one of the four Archangels being in charge of the element of wind and the power of life.

(whereas Uriel is Earth and the power of Death)

by sjbonnar on Thursday, 5 March, 2009 - 21:02

yaay Uriel! I haven't read Angel Sanctuary but I always feel that in angel mythology Uriel is the least-represented Dark Angel of the lot! (it's always Gabriel this, or Azrael that XD )
Love the wings :)

by on Friday, 6 March, 2009 - 15:52
Avatar Image

You really should read it! You'd suit Michael SO well!

by sjbonnar on Saturday, 7 March, 2009 - 21:33
Avatar Image

<3 wings

by Leonie Heartilly on Monday, 23 March, 2009 - 19:13
Avatar Image

Thank you!

by sjbonnar on Tuesday, 31 March, 2009 - 11:28
Avatar Image

The wings are so impressive! Great job. 8D

by TheInkOfDoom on Sunday, 17 May, 2009 - 13:43
Avatar Image

Aww! Thank you hun!

by sjbonnar on Sunday, 17 May, 2009 - 15:31
Avatar Image

Ahhh love the new pic =)

by Leonie Heartilly on Tuesday, 19 May, 2009 - 20:07
Avatar Image

It's a REALLY old picture LOL From before the costume was put together. I've thrown the scythe away now LOL But I had to show how they could be done using cardboard ^_^'

by sjbonnar on Tuesday, 19 May, 2009 - 20:12
Avatar Image

Yeah I knew it was an old pic, but new on here lol Just thought it looked good anyway.

by Leonie Heartilly on Tuesday, 19 May, 2009 - 22:55
Avatar Image

yay wings!! xD

this look soooo awesome!

please give me tips on how to construct wings >.< lmao

by Toshi-chan on Friday, 5 June, 2009 - 11:32
Avatar Image

LOL Toshi, you can PM me if you want tips, I have no problem helping ^_^

by sjbonnar on Friday, 5 June, 2009 - 20:13

I think I just died a little...
from the awesome that is this!!!
Everyone in the shots did a really great job!!
Hopefully my future AS will be as good ^^!!

by fistfighter_tifa on Thursday, 8 April, 2010 - 15:31
Avatar Image

Aww thank you very much! I really look forward to seeing your Alexiel!

by sjbonnar on Thursday, 8 April, 2010 - 17:49
Avatar Image

Oh hey I found your Uriel! *fangirls*
This is SO amazing, and I'm happy to see a Uriel cosplayer doing the scythe AND the wings. Where is all the Angel Sanctuary love?!
I would so love to do my Lucifer alongside your Uriel. It would just be too awesome NOT to do!

by Metty-Panda on Tuesday, 1 June, 2010 - 23:52
Avatar Image

O_O Aww thank you very much! Well, I'm pretty sure I can get a full group of Archangels together, a Rosiel and an Alexiel...

We shall have to start scheming!

by sjbonnar on Tuesday, 1 June, 2010 - 23:55
Avatar Image

I would be up for doing Rosiel but won't be able to do it for a while. Be epic to join you. Especially as your Uriel is so awesome.

by Sephirayne on Sunday, 6 June, 2010 - 02:59
Avatar Image

Let me know when you think you've got a date for Rosiel. I'd love to get a massive group together!

by sjbonnar on Sunday, 6 June, 2010 - 14:36
Avatar Image

I love your Uriel <3 so swooshy and you expression is so sad. Plus that scythe is epic *0*

Everytime I see it it reminds me of how much I still wanna cosplay (tall) Michael XD

by ladywhitetiger on Saturday, 19 June, 2010 - 22:01
Avatar Image

DO RAPHAEL! >_<

by sjbonnar on Monday, 21 June, 2010 - 01:09
Avatar Image

BUT MICHAEL. D8< and after Michael, Zephikel <3

by ladywhitetiger on Monday, 21 June, 2010 - 01:17
Avatar Image

But but...do not wants a Michael to be taller than Uriel! LMAO

by sjbonnar on Monday, 21 June, 2010 - 11:12

Wow this costumes awesome! Your wings are beautiful~ I'm deturmined to make my Lucifer awesome now! *inspired* Really great cosplay. <3

by AndISmileRed on Tuesday, 13 July, 2010 - 07:55
Avatar Image

Aww thank you very much ^_^

by sjbonnar on Tuesday, 13 July, 2010 - 15:53