Telly
 


Costume :Sailor Uranus
Variant :Musical
Source :Sailor Moon
Progress :Complete
Worn At :London MCM Expo May 2009


Costume Photos

Overprotective much?

Worldo shaking!

Yessir!

Hell yeah!

Rushing Wind!

Yeah you over there!

World Shaking!

The Real Deal!

Destined Cousins?

 


Costume Information

General
Cost : The trim. The trim. :P Again, prob ruffly about £200. I'm not sure. :P
Awards : 2nd place Cosplayskit at Ichicon09
Time Taken : By far the longest one. But from start to finish about 6 months.

Description
I love the fukus. But I'm not sure what possessed me to do a Myu fuku for my first attempt. Even the anime version is known to be tricky to get right. But I managed! I actually managed! *proud*

Ok so yeah, haha, this costume took a lot of trial-and-error to get right. Old bedsheets are you friend. And fuckloads of interfacing! The collar was insanely difficult to get right. I've had loads of people asking where I got the pattern for this and no, I didn't use any of the few ones available online, I made it myself. With some help ofc. :) I can't really explain the collar, it's made out of like 12 parts, but the bodice is an adjusted pattern for a normal top, and the skirts are circlepatterns that I just pleated to oblivion.

Also discovered that bootcovers are not a good idea to start that night before if you've never made them before. Just wanna point that out. :P So yeah, they came loose at the end of the day, but oh well. It happens. ^_^

The only things I bought were the tiaras, that we got from Catzia, and the wigs. It's really funny, most people don't realise it's a wig! But it is! ^_^ Funnily enough my real hair isn't all that far off, but yeah, it's a wig. :)


Comments

Avatar Image

You looked STUNNING at expo. The costume was gorgeous!

by MoonLily on Friday, 5 June, 2009 - 21:22
Avatar Image

Thank you! :D

by Telly on Friday, 5 June, 2009 - 21:28
Avatar Image

I absolutely adored your Uranus! You really suit her! i must ask is it your real hair? You really suit it x3
Neptune is very beautiful too x3

by Solaria on Friday, 5 June, 2009 - 21:37
Avatar Image

Whoaa!! Amazing, it cost quite a bit I see but looking at the result it was worth it.

by HotshotShan on Friday, 5 June, 2009 - 21:37
Avatar Image

Yeah, the trim and the beads took some searching for. It's my own fault as well, I live in a small town so getting hold of materials is tricky! :P Plus the wigs cost a bit. Cuz nope, it's not my own hair. But I've gotten that question quite a few times to that's pretty darn cool! ^_^ Thank you all so much. :D

by Telly on Friday, 5 June, 2009 - 21:46
Avatar Image

You looked totally stuning in this caught my eye straight away! Watching the videos you showed me only confirmed how much like the character you look! SO CUTE x

by White Leviathan on Friday, 5 June, 2009 - 21:54
Avatar Image

Haha, that's cuz I shine enough to power a small city silly! Ugh, I made so many mistakes in the chorrie! I think I've watched the vid too many times now tho, cuz I only see the faults. >_<

by Telly on Friday, 5 June, 2009 - 22:00
Avatar Image

Ijustwannasqueezeyou!! <3 You look amazing! Spitting image for Myu Uranus! And your fuku is simply beautiful!

by BlusterSquall on Friday, 5 June, 2009 - 22:44
Avatar Image

If you ever need trim or anything from the States or Canada let me know. It's cheaper for me to have it come here and then ship it to you than for you to get it shipped straight to you.

You did an excellent job on your fuku!!! Now if only you had the right color shoes. . .

by Mousie on Friday, 5 June, 2009 - 22:45
Avatar Image

Silver, come squeeze me! I've very squishy! :D

MOUSIE! SHUSH! You're giving away my secrets! And you're meaning the actual shoes ne? I know I should've painted them, I ran out of time. :P And the bootcovers are going off Sanae-san's version cuz I don't like Nao-san's dark ones. ^_^

by Telly on Friday, 5 June, 2009 - 23:01
Avatar Image

I'm teasing about your shoes. You were so cute and embarrassed when the boot cover came off!

by Mousie on Friday, 5 June, 2009 - 23:19
Avatar Image

*embarrased* I wanted to badly to have a good costume. :P Same with my Seiya wig, I was terrified off getting told off for it not being blue enough. I wanted it to be bluer (eh, is that even a word?) DAMNIT! :P

<3

by Telly on Friday, 5 June, 2009 - 23:21
Avatar Image

nawwww u looked so awesomes :3

by angel aiko on Friday, 5 June, 2009 - 23:32
Avatar Image

<3 <3 <3

by Telly on Saturday, 6 June, 2009 - 00:20
Avatar Image

Yes you both looked gorgeous in your costumes and I thought your masquerade performance actually looked professional. You both managed to keep excellent timing with each other and the music. Those routines were not easy. I cen tell a lot of work (and love) went into them.
...and that SWORD! omgosh it was so heavy, how did you manage without your arms falling off? ^^
It was nice to meet you both outside Expo too. ^__^

by Ranma1-2 on Saturday, 6 June, 2009 - 14:12
Avatar Image

Thank you so much! We worked so hard on our routine and cannot believe the reception we got. Everybody was so friendly and nice to us. But yeah, the routines took a lot of practise. It's all Lauren's choreography, she was amazing. I missed a few things but think I managed to cover them up mostly. :P And yes. That sword. That damn sword. I didn't get a chance to practise with it til the night before and omg I thought I was never going to be able to dance with it. Haha. Only reason I managed on the Sunday was pure adrenalin. ^_^ It was supernice to meet you too! :D

by Telly on Sunday, 7 June, 2009 - 00:14
Avatar Image

You two looked stunning, was fantastic to meet you both!

by Shenny on Sunday, 7 June, 2009 - 16:09
Avatar Image

Your the best Uranus and Neptune pair I have seen in real life. The costume is so beatuiful and accurate!

(In btw just incase you don't recongise me, this is Strawberry from Antics and it's nice to see you here ^_^)

by Ichigo-Chan on Monday, 8 June, 2009 - 20:17
Avatar Image

Wow. I'm blushing. ^_^

by Telly on Monday, 8 June, 2009 - 22:36

Gah the photos make me nervous dunno if I'm gna be able to pull off as good a Uranus as you ^^;

by braceyfaceanimegurl on Tuesday, 9 June, 2009 - 21:15
Avatar Image

Haha hunny you'll be fine! And we can practise posing together! And ofc... you don't need to buy a wig since there's already one there. ;) Same as the sword!

by Telly on Tuesday, 9 June, 2009 - 21:52
Avatar Image

Eep simply STUNNING *_* I figured that the wig was your own hair, looks so natural! All the detail is gorgeous and you look amazing! Definitely one of my favourite Uranus and Neptune pairs :]

by Charlie-Bear on Saturday, 20 June, 2009 - 22:16
Avatar Image

Yeah I've had loads of comments about that so that's a good thing (I think! HAHA) and I'm very pleased how it all came out. But man it was a lot of work! :P Wow, thank you so much! That's like the best compliment ever. ^_^

by Telly on Saturday, 20 June, 2009 - 22:50
Avatar Image

Wow this is really accurate, you really suit her!
Major Kudos ^^

by Chibi on Tuesday, 23 June, 2009 - 02:52
Avatar Image

New photos are gorgeous! You are a perfect Uranus!

by BlusterSquall on Tuesday, 23 June, 2009 - 08:44
Avatar Image

You look incredible, just like her! You must be so happy with this :)

by Amy-Lou on Tuesday, 23 June, 2009 - 10:41
Avatar Image

Holy moly, the detail is fabulous! Very well done.

by AmethystEyes on Tuesday, 23 June, 2009 - 10:41
Avatar Image

Thank you all so much! ^_^ I am happy with this, I tried my best to be as accurate as possible. I'm a perfectionist though so there are a few things I'd like to change but oh well, I can't have everything. :P And you guys seem to like it. :D *more happy dance*

by Telly on Tuesday, 23 June, 2009 - 11:44
Avatar Image

Hey thanks for the comment ^_^

This is the best Uranus cosplay I think I've seen! You look so much like her, it's almost frightening!! But still utterly utterly amazing!

by perfectly_purple on Tuesday, 3 November, 2009 - 12:14
Avatar Image

Haha thank you! I worked really hard on the costume, as well as mimicking Nao-sans Uranus-ish manners so it's so great to get comments like that. ^__________^

by Telly on Friday, 6 November, 2009 - 12:48
Avatar Image

This costume will always amaze me *_*

by Naosa on Sunday, 17 January, 2010 - 03:27
Avatar Image

Okaaaasaaaaan <3 <3 <3

by Telly on Sunday, 17 January, 2010 - 22:14
Avatar Image

I must say...You make an Epic Sailor Uranus!! X3

by Zedela on Monday, 25 January, 2010 - 13:52
Avatar Image

Thank you so much! :D

by Telly on Monday, 25 January, 2010 - 14:03
Avatar Image

wow you look amazing as her and not many people make the sword

by FoxyChan on Monday, 3 May, 2010 - 21:58
Avatar Image

Thank you! <3 Yeah that sword was a HASSLE! :P My uncle helped me with it, because it's actually made out of metal. Which seemed a good idea at the time, until it came to dancing with it and I realised it was too heavy for me! Haha! But it's still fun to play with. ^^

by Telly on Tuesday, 4 May, 2010 - 09:49
Avatar Image

Fantastic costume!! The bow looks way better than the one on the reference pic.

by MADALEENA on Thursday, 6 May, 2010 - 16:18
Avatar Image

You are one amazing cosplayer! X3

by cross on Sunday, 16 May, 2010 - 10:07
Avatar Image

I just can't get over how gorgeous this costume is <3 You rly suit Uranus *_* xxx

by Cheetos on Monday, 26 July, 2010 - 22:37
Avatar Image

Thank you so much guys! xD

Really? I've always thought I didn't make the pieces wide enough, glad to hear someone likes them! :D

by Telly on Tuesday, 5 October, 2010 - 20:52
Avatar Image

OH MY GOD *A*
You look so incredibly awesome!
This suits you sooo well! You really look like her *A*
And the Costume looks so well-crafted!
I am amazed!

by Rayi on Thursday, 11 November, 2010 - 22:35
Avatar Image

amazingly beautiful :D

by J-Po on Sunday, 28 November, 2010 - 23:12
Avatar Image

Aww lovely new pics ^_^ ..how could you forget them for so long?

by Ranma1-2 on Thursday, 13 January, 2011 - 15:58

wow this costume is awesome made with all the details and so! very good job :)

by on Sunday, 13 March, 2011 - 14:46